_

_

کاخ الیزه

 

 

  

 

کسی نیست،

بیا زندگی را بدزدیم، آن وقت

میان دو دیدار قسمت کنیم

بیا با هم از حالت سنگ چیزی بفهمیم.

بیا زودتر چیزها را ببینیم

ببین، عقربک‌های فواره در صفحه ساعت حوض

زمان را به گردی بدل می‌کنند

بیا آب شو مثل یک واژه در سطر خاموشی‌ام

بیا ذوب کن در کف دست من جرم نورانی عشق را   

 

(سالروز در گذشت شاعر آب و آیینه ها گرامی باد)

 

 


  

1 ) خواندینها

شواری سیب شهر تهران !!!! 

 

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در یکی از جلسات به هر یک از حاضران در جلسه و خبرنگاران یک سیب سرخ هدیه کرد و آن‌را نماد سلامت و زمین پاک دانست.

در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران ابتکار تسهیلاتی را به مناسبت روز زمین پاک دیده بود و قصد داشت تا برنامه‌ای را اجرا کند که در ابتدا با مخالفت چمران مواجه شد اما بالاخره توانست او را قانع کند.

چمران رئیس شورای شهر تهران در ابتدا به ابتکار اجازه نمی‌داد که سیب‌های سرخی که برای روز زمین پاک تدارک دیده شده بود تقسیم شود و می‌خواست که در زمان خروج هر یک از اعضا این کار صورت گیرد اما ابتکار رئیس کمیته محیط زیست به تنهایی از صحن جلسه خارج شد و یک عدد سیب قرمز را درون پیش‌دستی‌های سبز رنگ قرار داد و برای خودش روی میز گذاشت، که در این زمان سایر اعضا با ابتکار در مورد سیب صحبت می‌کردند.

سیب سرخ درون پیش‌دستی‌های سبز رنگ حواس اعضا را پرت کرد
ابتکار رئیس کمیته محیط زیست به حالت ایما و اشاره و بالاگرفتن سیب به چمران توضیح داد که قصد انجام چه کاری را دارد و با بلند شدن از روی صندلی خود برای رئیس شورای شهر نیز یک عدد سیب سرخ آورد.

اگرچه فضای جلسه از رسمیت خارج بود و تمام اعضا بر روی سیب قرار گرفته درون بشقاب سبز متمرکز بودند اما پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران همچنان گزارش خود را ارائه می‌داد و سخنرانی می‌کرد غافل از اینکه حواس اعضای شورای شهر به جای دیگری معطوف بود!

در آخر با قانع شدن چمران، تمام سیب‌ها میان اعضای شورای‌شهر تهران پخش شد و ابتکار از تمام حاضران در جلسه خواست که سیب خود را نخورند تا توضیحاتی را ارایه دهد و به بیادی که قصد خوردن سیب را داشت هم تذکر داد و او را از این‌کار صرف‌نظر کرد.

کم‌طاقتی اعضای شورا برای خوردن سیب
اگرچه ابتکار از تمام اعضا درخواست کرد که سیب را گاز نزنند اما پورزندی که گویا طاقت نداشت شروع به خوردن سیب کرد و باعث خنده تمام اعضا شد.

ابتکار هم به دلیل کم‌طاقتی اعضا اصرار بر شروع صحبت داشت گفت: از بهترین نعمات خداوند که شاهت بی‌نظیری به زمین دارد سیب است.

او از حاضرین در جلسه خواست تا سیب را همگی به 4 قسمت مساوی تقسیم کنند و ادامه داد: سه قسمت از زمین و این سیب آب دریا، اقیانوس و تالاب‌ها است و یک‌چهارم آن از خاک تشکیل شده است و بعضی از این یک‌چهارم هم از خاک غیرقابل زیست برای بشر تشکیل شده است.

چمران: شما که در حال حاضر دستورالعمل آشپزی می‌دهید!
ابتکار مجدد بر نیمه همان یک‌چهارم اشاره کرد و ادامه داد: برش یک‌شانزدهم این سیب بخشی از خاک قابل بهره‌برداری برای کشاورزی است و با این‌که این بخش بسیار محدود است اما ردپای انسان بر روی این بخش از زمین «اکولوژیک» بسیار گسترده است به طوری‌که 20 کره زمین برای این بخش از تصرف انسان مورد نیاز است.

که در این میان، چمران با قطع کردن صحبت‌های ابتکار به او گفت: شما که در حال حاضر دستورالعمل آشپزی می‌دهید!

بیادی و طلایی خلاف مقررات عمل کردند!
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در این زمان پوست تکه یک‌شانزدهم را هم با چاقو در آورد و گفت: ‌این تکه همان خاک حاصل‌خیزی است که 7 میلیارد جمعیت بیشتر از آن تغذیه می‌کنند.

در اثنای این گفته‌های ابتکار، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگ و اجتماعی شورای شهر در حال گاز زدن بر روی سیب خود بود!

ابتکار در ادامه سیب را زیباترین نماد برای روز زمین پاک دانست و چمران هم گفت: آقای طلایی و بیادی خلاف مقررات سیب را میل کردند!   

  

پی نوشت : کاش مشکلات مملکت هم مثل تجزیه تحلیل یک سیب اینقدر راحت حل و فصل می شد.راستی انتخابات شوراها کی هست؟!!! 


 

 کاخ الیزه   

سردارقاسمی: گل‌ وگشاد، ازپله‌های کاخ‌الیزه بالا می‌رفتند و خر کیف هم بودند 

یک فرمانده دوران دفاع مقدس پیشنهاد کرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را باید به عنوان ریگی فرهنگی دستگیر و بسیار بدتر از ریگی محاکمه کنند.  

قاسمی با تأکید بر این نکته که آبروی نظام رفت، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از این حوادث تاکید کردند ما از همه چیز می‌گذریم اما از اینکه عده‌ای آبروی نظام را در عرصه بین‌المللی خدشه‌دار کردند و آبروی نظام را بردند، نمی‌گذریم.

وی ادامه داد: آقایان فکر نکنند که پرونده‌شان بسته شد و رفت، و خدارا شکر که بابا محمود آمد و روشن شد که این‌ها چه کردند و حالا باید تاوان کارهای خود را پس دهند.  

وی با بیان این‌که در دوره‌ای هم که ادعای توسعه سیاسی را داشتند، گل و گشاد، از پله‌های کاخ الیزه بالا می‌رفتند و خر کیف هم بودند، گفت: اگر نظام تفکرات آوینی را به حاشیه نمی‌برد امروزه این مصیبت‌ها را نمی‌کشیدیم.

قاسمی با بیان این که در دوران بعد از جنگ تانک ها را به کارخانه ها دادند تا ذوب کنند، گفت: این‌ها باعث می‌شود که فردا روز هم اگر سخنی شد، برای کسی ملموس نباشد، و باید پرسید که چرا تانک‌ها را فروختی؟

قاسمی با بیان خاطره‌ای از روز بعد از انتخابات گفت: فردای روز انتخابات که سبزها اعلام کردند، به میدان ولیعصر(عج)، می‌آیند، حزب‌الله هم اعلام کرد که می‌آید، ولی حزب‌الله غالب شد و آن‌ها به بیرون میدان ولیعصر(عج) رفتند.

وی ادامه داد: در خارج شدن از میدان ولیعصر(عج) با دوست رزمنده‌ام که جانباز70درصد بود رو به رو شدم و گفتم با کدام طرفی‌ها هستی ؟ و او گفت من با سبزهایم؛ گفتم این‌ها همه اهل ضلالت‌اند و بیا با ما باش و او در جواب گفت: میریم میدان ونک بعدش هم بریم رادیو و تلویزیون را بگیریم و من گفتم خسته نباشی.

قاسمی افزود: بعد از جدا شدن از او پاهایم سست شد، چرا که این احمق باورش شده که باید به تعبیر آن شیخک، تغییرکند.

قاسمی با بیان این که خیلی از دوستان ما در قصه بعد از انتخابات تخته گاز رفتند، گفت: شهید آوینی نبودی ببینی، که رفیق داشتی که نامه می‌نوشت و نسبت به رهبر می‌گفت آقای ما، مولای ما، مقتدای ما، ولی میلیاردی پول گرفت و گند زد به همه چیز و الان هم گوشه زندان است. (اشاره به نوری زاد)

وی با بیان این که اصلاح طلبان دنبال تحول به معنی واقعی نیستند ،آن‌هایی هم که این حرف‌ها را زدند مال این حرف‌ها نبودند، گفت: همه اصلاح طلبان از سروش تا گوگوش همه در مقابل حزب‌الله ایستادند و شدند صف واحد در مقابل حزب‌الله.

قاسمی ادامه داد: ای کاش حداقل چهره جدیدی را در انتخابات می‌آوردند و کسی را نمی آوردند که 20سال سکوت اختیار کرده حالا امروز آمده و به عنوان علمدار فتنه سبز معرفی شده است.

وی افزود: آن دو تن دیگر هم همینجور، یکی‌شان که منتسب به مجموعه سیستم نظام بود آنقدر قضیه را کشید و وقتی دید پاره نشد دوباره آمد در صف خودی‌ها و سومی هم که پنجم شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با ذکر این نکته که اگر در زمان جنگ با یک مین رو به رو بودیم امروز فرزندان ما تا به دانشگاه برسند با 50مین رو به رو هستند، گفت: اگر ریگی را گرفتند ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را باید به عنوان ریگی فرهنگی دستگیر و بسیار بدتر از ریگی محاکمه کنند.

قاسمی با انتقاد از دوره گذشته قوه قضاییه گفت: در این مدت مافیاهای اقتصادی کلفت شدند، آقازاده شدند، دستگاه قضائی ما هم می‌خواست با دستمال کثیف شیشه تمیز کند، که حضرت آقا هم گفتند نمی‌شود و اگر به من گفته بودند بیایم جای آقای شاهرودی بنشینم، خودم را از طبقه چندم برج میلاد پایین می‌انداختم.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری گفت: وزیر ارشاد را نباید ول کنی !!!  برود دنبال کار خودش والا به دنبال این می‌رود که قرآن به چه کسی هدیه دهد یا 200میلیون به هدیه تهرانی بدهد؛ یا وقتی عید می شود40خانم را به 40 سفارتخانه برای ارائه غذاهای ایرانی، سفره هفت سین و ... اعزام می کند.

قاسمی با بیان این که من هم به بنی صدر رأی دادم، گفت: مردم به پنج دلیل سید بودن، دکتر بودن، کاریزمای صحبت داشتن، بچه آیت‌الله بودن و محسنات داشتن به بنی‌صدر رای دادند، اما زمانی بنی‌صدر را شناختند که او سرخاب و سفیداب به خود مالید و از کشور فرار کرد.

وی در پایان گفت: اگر کسی آمد و در سیاست خارجی ما گفت که قبل از آنی که باید به فلسطین و لبنان برسیم باید به کشور خود برسیم باید در دهان او زد....  

 

پی نوشت : ماشالله یه نفر و اینهمه نظر !!! کاندید بشه خودم بهش رای می دم...  


 

 حرفهای آقای رهبر  

 فرارو- در چند هفته اخیر حجت الاسلام رهبر در صف اول منتقدان وضعیت فرهنگی جامعه قرار گرفته است، منتقدی که در قامت یک روحانی و با دیدگاه دینی به مسائل فرهنگی ایران می‌پردازد، وی خطرات مختلف فرهنگی را به اشکال گوناگون بیان می‌کند و وعده برگزاری یک نشست رسانه‌ای درمجلس برای بررسی این امر را می‌دهد.

 

ترویج بهاییت و مکاتب انحرافی در مدارس  


یکی از مسائلی که رهبر از گسترش آن به شدت نگران است؛ تروج مکاتب انحرافی و بهاییت در مدارس است، وی در این باره اظهار کرد: «علما در قم و حوزه‌ها، دانشمندان و دلسوزان نظام نگران ترویج بهائیت که در زمان طاغوت اصلا جرات نداشت عرض اندام نداشت، هستند. چرا که ترویج بهائیت اکنون به حدی رسیده است که دانش‌آموزان سرکلاس، ابراز می‌کنند که بهایی هستند و کتاب بهائیت را ترویج می‌کند.»    

بی حجابی و بدحجابی  


محمد تقی رهبر  ادامه داد: «این ده سانت روسری که برخی زنان روی سر می‌اندازند و از این طرف و آن طرف موها بیرون ریخته و یک لباس چسبان مثل رقاصه‌ها و آرتیست‌های هالیوود، کجایش به حجاب اسلامی می‌خورد، متاسفانه وقتی اعتراض می‌کنی، می‌گویند مشکل ما حالا یک مقدار موی دختران نیست و در حالی که بعضی زنان و دختران اندام و سرتاپایشان را نامناسب درست کرده و جلوی چشم نامحرم می‌آیند.»   

بی توجهی به چادر ملی  


نماینده مردم اصفهان یکی دیگر از معضلاتی موجود را بی توجهی مسئولین به مظاهر ملی، همچون چادر ملی دانست، وی در بخشی از اظهاراتش در جمع انصار حزب الله تصریح کرد: «چندی قبل میراث فرهنگی چادر ملی را به ثبت رساند؛ آیا ما آن را برای کتاب‌ها و کاغذ می‌خواهیم مثل سنگ‌های تخت جمشید؛ اگر این چادر ملی، چادر ملی است چرا در همان نمایشگاهی که چندی قبل میراث فرهنگی گذاشته بود اصلا خبری از آن نبود و عکس‌های که از آن نمایشگاه به دست ما رسید ما فکر می‌کردیم اصلا گویی این نمایشگاه در ایران برگزار نشده است و چرا رییس دفتر یک شخصیت سیاسی باید کنار یک هنرپیشه کذایی بنشیند؟ اینها معنایش چیست؟»  

 

آرایش مردان در تلویزیون  


این موارد تمام هشدارهای نماینده اصفهان نیست بلکه وی در گفت و گو با رسانه‌های مختلف مسائل دیگری را نیز مطرح کرده است، این روحانی بلند پایه مجلس به موضوع آرایش مردان در رسانه ملی نیز پرداخته است، وی در این‌باره اظهار کرد: «چهره‌ای که رسانه ملی ما از مردان با ابروی برداشته، موهای بلند نامتعارف، کرم سفیدکننده و نحوه صحبت کردن بخصوص در مورد جوانان نشان می دهد، ناخوشایند و زننده است.»

این نماینده مجلس معتقد است: «آرایش چهره مردان در صدا و سیما مناسب نیست و این رسانه در این مورد نیازمند تذکر است. صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و تاثیرگذار در الگوهای رفتاری جامعه باید به این موضوع توجه بیشتری نشان دهد و اجازه ندهد مردان بخصوص در قسمت بازیگری با این شیوه گریم در تلویزیون ظاهر شوند.»   

 

پی نوشت : بابا ما که اینقدر اهل سیمای میلی هستیم اینقدر موشکافی تو آرایش و گریم هنرپیشه ها نمی کنیم و نمی بینیم.احتمالا ال سی دی شون از این جدیداست!!! 


  

 2 ) دیدنیها  : 

 

ورزش ملی چین در ایران !!!  : تمرین تیم دراگون بوت بانوان

 

 

  

 

اینا اگه تو زندگیشون هم اینجوری پارو می زدند خیلی خوب میشد!!! 


 

  

 

یه کم تفاهم رو از اینا یاد بگیریم!!!    

 

 

 

ای مگس عرصه مهناز نه جولانگه توست !!!!     

 

 

 

دارا و ندارها ( طفلی درد دل با بیژامه اومده آخی !!!)  

 

 

 

شکل انگلیسی نام غیر ایرانی خودرو ملی سایپا اوج بی دقتی مسولان ساپیا است به جای لغت «miniature»، از لغت «miniatore» استفاده شده تا شاید غیر ایرانی‌ها گمان کنند به واقع این نام آن نام غیر ایرانی نیست! جالبتر اینکه تصویر چیز دیگری است.به بهترین کاشف املای صحیح لغت بیگانه مینیاتور مبلغ حدود دو میلیارد تومان هدیه داده می شود.(این غیر اون سه میلیاردیه که صرف هزینه های تبلیغاتی مینیاتور شده و همین مقدار نیز قراره صرف نام جدید شود.قدیما یه چیزی می گفتند...آهان گور بابای بیت المال !!!! )


  

 3 ) خندیدنیها  :  

 الف. راستگو/عصر ایران

alef_rastgoo@yahoo.com 

 

 

1- به نظر شما چرا "ساسی مانکن" دستگیر شد؟!

الف. چون با اون وری ها در ارتباط است و خودش در بخشی از اشعارش اعتراف کرده است که "یه روز بوش، زنگ زد و گفت: این خانومه که خیلی دلبره، از جینفر لوپز ما بهتره، نیناش ناش هم بلده؟!"

ب. چون جزو اراذل و اوباش محسوب می شود و خودش را صاحب قسمتی از محله های تهران می داند، وی در یکی از شعرهایش گفته است: "بیا پیشه ما بشین، پادشاه این منطقه خواسته ات!"، همچنین تمایلات سلطنت طلبی وی نیز از این بیت شعرش مشهود است!

ج. چون چندی پیش اعلام شده بود مانکن ها نباید سر داشته باشند و یا حدالمکان می توانند نصف سر داشته باشند، اما وی سر کامل داشت!!

د. چون به دنبال ناهنجاری بود.

2- 436 … شناسایی شدند!

الف. مفسد اقتصادی (که اینقدر فاسدن که حتی به اقتصاد هم رحم نمی کنن!)

ب. زمین خوار بزرگ ( که معده شون توانایی هضم همه نوع آت و آشغال رو داره!)

ج. از اینایی که وام های خفن میلیاردی از بانک ها گرفتن و پس نمی دن و معلوم نیست ضامن معتبرشون کی بوده!!

د. ورزشکارای مرد که زیر ابرو برداشتن! (ایش! چندش! بی تربیت ها!!)

3- آرمین منش گفت:"استفاده از ماهواره در کشور 30 درصد رشد داشته است."
 به نظر شما چرا؟!

الف. بالا رفتن قدرت خرید مردم در نتیجه ی پایین آمدن نرخ تورم! و برای مبارزه با ماهواره بایستی نرخ تورم را بالا برد!

ب. اشتیاق مردم برای دیدن شبکه های جام جم یک و دو و شبکه ی خبری پرس تی وی!!

ج. چون مسئولان فرهنگی و صدا و سیمای ما صد در صد موفق و هوشمندانه عمل کرده اند، اگر اینگونه نبود شاید شاهد رشد هفتاد هشتاد درصدی استفاده از ماهواره در کشور می بودیم، اما در حال حاضر تنها استفاده از ماهواره 30 درصد رشد داشته است!

د. چون مردم شنیده اند سریال "دارا و ندار" قرار است از شبکه های جام جم مجددا پخش شود!

4- وزیر کار: نمی دانم ...

الف. خط فقر چقدر است.

ب. طول فقر چقدر است.

ج. عرض خط فقر چقدر است.

د. تعداد جوانانی که به خاطر نداشتن کار جرئت فکر کردن به ازدواج را هم ندارند چقدر هستند.
 
5- "محمد علی باشه آهنگر" کارگردان سینما: سریال‌های نوروزی فقط ... .

الف. باعث رشد 30 درصدی استفاده از ماهواره در کشور شدند!

ب. از آب غیر شرب برای آب بستن به داستان سریالشان استفاده می کردند و این خیلی موضوع قابل تقدیری است!

ج. طنز واقعی بودند، یک طنز به تمام معنا.

د. لودگی کردند.

(توضیح: گزینه ی "جیم" تابلو است که گزینه ی صحیح نیست، همین طوری و محض حال دادن به افرادی که قصد دارند این تست ها را حل کنند این گزینه را در میان گزینه های موجود قرار دادیم!!)

6- اسدالله بادامچیان کدام گفته ی رئیس جمهور را شوخی نوروزی – اقتصادی احمدی نژاد با مردم دانست؟!

الف. پیشنهاد رفراندوم.

ب. احمدی نژاد: "بازار به زیبایی کنترل شد!"

ج. احمدی نژاد: "بودجه امسال از بهترین‌ بودجه‌هایی است که در سال‌های گذشته به تصویب رسیده است!"

د. احمدی نژاد: "هر کجا که فرصت مدیریت به دولت داده شده همواره شاهد موفقیت‌های چشمگیری در فعالیت‌های دولت بوده‌ایم."

7- کلا نظر شما در مورد اینکه وزیر مسکن گفت: "خارجی ها از من درس بگیرند."، چیست؟!

الف. شاید ایشان هم شوخی نوروزی – مسکنی انجام داده اند!

ب. شاید منظورشان درس تاریخ و جغرافیا بوده است!

ج. بیایند یاد بگیرند! اینطوری در چند سال آینده در مقایسه های آماری دیگر کم نمی آوریم و تعداد افراد فاقد مسکن ما خیلی بیشتر از خارجی ها نخواهد بود!

د. خیلی خوبه، پیشنهاد می کنم وزیر کار و وزیر اقتصاد هم برای خارجی ها کلاس درس بگذارند، شاید کمی وضعیت رفاهی باقی جهانیان هم بهبود پیدا کند!! 

 


  

برگی دیگر از فراق ....  

 

  

 به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عطاء الله جنگوک  که روز جمعه در اثر سکته و خونریزی مغزی در بیمارستان شهدا بستری و در بیهوشی به سر می‌برد به دیار باقی شتافت. مراسم تشییع عطاء‌الله جنگوک، نوازنده برجسته تار و سه‌تار صبح جمعه ـ 3 اردیبهشت ماه ـ راس ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

«عطاء‌الله جنگوک»، نوازنده‌ی تار و سه‌تار متولد سال 1327 در شهر لار و از شاگردان محمدحسن عذّاری، علی‌اکبر شهنازی و غلامحسین بیکجه‌خانی بود.

 او فارغ‌التحصیل رشته‌ موسیقی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا و سابقه‌ی طولانی در تدریس موسیقی در مراکزآموزشی دولتی و خصوصی داشت.

 از جمله آثار این هنرمند می‌توان «به مال کنون» با صدای مسعود بختیاری، «نوروز» تکنوازی سه‌تار و «سرو ماه» تصنیف‌های شیدا،«یار کدیم» در مورد موسیقى جنوب و… و همچنین کتاب «سوز و ساز» اشاره کرد.

عطاء‌الله جنگوک تلاش‌های زیادی برای حفظ و احیای موسیقی بختیاری انجام داده است. 

 


   

علیرضا آقابالایی، روزنامه نگار، شاعر و نویسنده کودکان شامگاه گذشته در سن 45 سالگی در اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت .آقابالایی که فعالیت هنری خود را از سنین نوجوانی در عرصه تئاتر و سینما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده بود، بعدها با سرودن شعر و نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان و همکاری با مجلات کیهان بچه ها و رشد و چاپ چندین کتاب در این حوزه، فعالیت ادبی خود را نیز دنبال کرد.
«حکایت آخر» ، «روی خط فاصله» و «شب یلدای ایوب» از آثار داستانی و مجموعه شعرهای «در طلوع آفتاب»‌ ، «باغ پائیز» و «چشم به راه خورشید» از جمله کتاب های آقابالایی در این عرصه هستند.
آقابالایی در سالهای دهه هفتاد با نگارش فیلمنامه وارد عرصه سینما شد و بعدها با دستیاری کارگردانانی چون مسعود کیمیایی در فیلم های سرب و دندان مار، احمدرضا درویش در فیلم آخرین پرواز، ‌شاپور قریب در فیلم اشک و لبخند، سیروس الوند در فیلم برخورد و داوود موثقی در فیلم کلید ازدواج به فعالیت حرفه ای در سینما پرداخت و چند اثر کوتاه سینمایی و مستند را نیز کارگردانی کرد.
علیرضا آقابالایی از ابتدای تاسیس روزنامه جام جم به تحریریه این روزنامه پیوست و تا واپسین روزهای زندگی خود از اعضای فعال گروه رسانه این روزنامه بود.
درگذشت این هنرمند، شاعر و روزنامه‌نگار فقید را به خانواده و همکاران و دوستان او تسلیت گفته و برای او علو درجات را آرزومندیم. 


 

 

 

همچنین  کیوان سپهر، روزنامه نگار،گرافیست، ویراستار و مدیر انتشارات پرواز صبح سه شنبه،۱۷ فروردین در بیمارستان مسیح دانشوری دارآباد در گذشت.یادش گرامی باد  

منبع : http://hamshahrionline.ir/News/?id=111410

 


 

 

همچنین با خبر شدیم ( به نقل از وبسایت شهر "آبادان")  امیر گلنوازان، خوانندهء محبوب مردم شهر آبادان که سالها مردم را با ترانه های شاد خود سرگرم میکرد، روز ۲۵ فروردین ماه دار فانی را وداع گفت.یادش گرامی باد . 

منبع : http://culture.kodoom.com/f/AAAGsA


روحشان شاد.  

 

 درج نظر خصوصی

نظرات 39 + ارسال نظر
ابجی فری پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1389 ساعت 06:20 http://roozegarr.persianblog.ir

سلام بر امید خان دل
اولا که خودم اول
ثانیا درسته که من از دوستان صمیمی دکتر عین جیم جان همه چیز دان هستم ولی دلیلی نداره مثل اون با هوش و با کفایت باشم و معنی خیلی از قسمتای سخت سخت پستتو بفهمم برادر من.

امان از تو آبجی فری !!! گرفتی مارو.کیه که ندونه خودت میون همه وبلاگرها سری .اون موقع که خیلی از ما به وبلاگ می گفتیم خوردنیه یا اسباب بازی تو خودت وبلاگ داشتی .نذار بگم نمایشگاه امسل با چندتا کار می خوای بترکونی !!!

ابجی فری پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1389 ساعت 06:26

خب عزیز مهربون... اون جناب روحانی محترم پایه یک مجلس از ارایش آقایان خوشش نمیومده چون خدایی اعتراف کن که ارایش خانوما چیز دیگه س حالا یه خوش سلیقه هم پیدا شده که حرف درست و حسابی زده شما اعتراض داری؟

نمی دونم این مهناز خانوم افشار تو این عکس یه اتو به اون شال نخی بدریختش نزده؟!!! حالا خوبه که هنرپیشه ی درجه یک کشور با کلی طرفداره!

می گم امید جان چه خوبه که من جزء مشاهیر کشورمون نیستم واگرنه با این کشیکی که تو می دی تا اسمشون رو تو لیست سیاهت وارد کنی بزودی زود زحمت کم می کردم... چرا جهان قشقایی رو ننوشتی؟!!! خیلی جوون مرد

بحث من انکار وضعیت بدحجابی و مانکن گردی تو خیابونا نیست.حرف من حرف دل خیلیاست. بابا با حرف و مصاحبه و بد وبیراه گفتن که کسی با حجاب نمیشه ببم جان !!!
بابا مهنازو ولش کن مگسو بچسب !!! (الان دیگه با نیوشا کی می ره مهناز و ببینه !!!) ضمنا کی گفته ایشون درجه یکند؟!!!
بند آخر کامنتتو نخونده و نشنیده می گیرم.خیلی ازدستت شاکی شدم داشتیم آبجی !!!! - نظر من بیشتر رو هنرمندان غریب بود والا تو کل دنیا فوت جهان و خانم خیرآبادی و بقیه بازیگرها زود پخش میشه.

حفره پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1389 ساعت 09:07 http://www.am5.blogfa.com

ای بابا ... سهمیه یک سالت رو آپ کردی ...خسته نباشی ...
میگم این یارو عجب دقت نظری داشته در خصوص لباس چسبان و نوع برجستگی و فرورفتگی بانوان ... دستش درد نکنه واله اگه اینا نبودن معلوم نبود ما در کدام درجه جهیم بودیم ...

ممنونم که به کلبه حقیر من افتخار دادی !!! (چقدر این عبارت کلیشه ای شده نه؟)
سبک و سیاق و اصطلاحا استایل وبلاگ من اینجوریه.دوست دارم ویترینی کار کنم که اگه خدای ناکرده جناب حضرت عزاییل (قربانش بروم) با نومه خدا بدستش خواست ما رو افقی ببره آسمون یه یادگاری از خودم داشته باشم.
فقط حیف!!! نمی دونم وقتی بپرم کسی از پروازم خبردار میشه یا نه.طفلک وبلاگم غریب و مهجور میمونه.

فانی پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1389 ساعت 10:20 http://www.faniboy.blogfa.com

امید جان‌! یه کمی هم به فکر ما باش ...
عوض اینکه ماهی یه بار یه پست اینقدر طویل بنویسی ماهی پنج بار پنج پست به اندازه یک پنجم این پست بنویس ...
عکسا و تستا قشنگ بود ...
نظر اون سردار رو اعصاب !
ابتکارم ابتکار جالبی بود
اون دو قسمت باقی رو نخوندم !

سلام فانی جان. ممنون که سر زدی

پیمان پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1389 ساعت 10:59 http://homearts.blogfa.com

سلام داش امید . بازم مطلبت پر بود از حقایق تلخی که به چاشنی طنز شیرین شده بود. همیشه با نوشته هات حال میکنم .
ظاهراٌ انگار عزرائیل همت مضاعف و کار مضاعف رو خیلی جدی گرفته . در این یکماهه آغازین سال چندید تن از بزرگان هنر به دیار باقی شتافتند . دیروز هم که خبر دار شدم آقای شماعی زاده هم دار فانی رو وداع گفت .

خدا کنه جناب عزراییل بی خیال تخته گاز بشه.بابا بخدا ما دل داریم آرزو داریم ....

سارا پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1389 ساعت 13:32 http://www.azar9.blogfa.com

ببخشیدا .. من یه مقدار سر اون سیب سرخ معصومه گیر کردم ..
یعنی چی آخه ..
من تا جایی که تو اصلا داستان و فیلم دیدم و خوندم ..
البته خوندم و دیدم .. ماجرا ترنج بود .. و چاقو ..
نه سیب و گاز ..
معلوم نیست میخواسته چه برداشتی از ماجرا داشته باشه .. یا چه چیزی رو میخواسته ثابت کنه ..
آخه اینایی که اسم بردی هم قیافیه چندانی ندارن ..
در هر صورت من با اون قسمت پیش دستی سبزش موافقم ..

بابا تو دیگه کی هستی !!! نه ابتکار زلیخاست نه چمران حضرت یوسف!!! بیکار بودند محض تفریح سیب گاز زدند.

جلیل قیصری جمعه 3 اردیبهشت 1389 ساعت 19:14 http://soo-lar.blogfa.com

سلام دوست عزیز...

از مطا لب خوب و ارزنده ی شما استفاده بردم . بر قرار باشید .

متشکرم استاد.
از دوستان عزیز دعوت می کنم به وبلاگ ارزشمند و ادبی ایشان مراجعه و استفاده کنند.

امین(آذرقلم از تبریز) شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 09:02 http://azargalam.blogfa.com

سلام.ممنون که به من سر زدید .
تقریبا همه وبلاگت را خواندم و لذت بردم. برخی پست ها برایم تازگی داشت .
اما تو چرا برای هر مطلب بخش نظرات جداگانه نمی گذاری ؟ این جوری نظرات هم تفکیک می شه .
در ضمن در تیتر ÷ست دوم کلمه شورا را اشتباه نوشتید .
موفق باشید
یا حق

ممنون امین جان.فرمودید همه وبلاگم را خواندید !!! شاید منظور حضرتعالی پست ایندفعه را!!! ایراد شما و سایر دوستان صحیح است شاید پستی به این طویلی را باید در گینس ثبت کرد.چه میشه کرد می خوام چیزی از قلم نیفته!!! شرمنده .ممنون از انتقادتون

عین جیم شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 12:13 http://www.tarqe.blogfa.com

امید عزیز خوشحالم که بعد از مدتها چشمم به جمال نوشته ها و اندوخته های فرهنگی و هنر یو طنزت روشن شد
حقیقتش تو همیشه من رو مورد لطف قرار میدی
اما من میخوام بازم ازت انتقاد کنم که تو میری میری میری و یک مرتبه اکس میزنی و با دست خیلی پر بر میگردی
میدونی شاید یک چیزهائی رو باید مز مزه کرد وفور نعمتش از حلاوتش کم ممیکنه
حیفه که این زحماتات اونقدر چسبیدهب همه و اونقدر متنوع است که ادم نمیدونه کدامش رو انتخاب کنه
به هر حال ممنون از این همه حسن سلیقه
میشه گفت که تو یک نشریه الکترونیک منتشر میکنی

سلام به عزیز دل برادر علیرضای گل گلاب قمصر کاشون!!!
انتقاد تو برام شهده شیرینه حلواست شکره
انتقاد شما و سایر دوستان بجاست.شاید خارج از استانداردهای وبلاگ عمل کردم.به خدا دیگه تکرار نمیشه.قول میدم....مرسی از راهنمایی ات دکتر جان.

سارا شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 16:44 http://www.azar9.blogfa.com

میدونی ..
ببخشیدا ...
شرمنده ...
به خدا روم نمیشه ...
من پست جدید گذاشتم ...
منتها یکی نیومد منو دلداری بده ..
از این فریبا گرفته که منو تو لباس زندون دیده تاااااااااااااااااااااااااااااا اونایی که میگن ناشکرم ..

بابا آبجی سارا این چه حرفیه می زنی!!! باعث افتخاره ببینم مثل همیشه پر شور و حرارت و شاداب فعالی ...ممنون که خبرم کردی

سارا شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 16:45 http://www.azar9.blogfa.com

ولی جدا من کشته مرده این شکلکها شدم
شاید به خاطر همینم که شده یه روز بارو بنه رو بستم اومدم ولایت شما ..

باعث افتخاره یه هم بلاگی به بقیه دوستانم اضافه بشه.

s یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 00:03 http://www.unforgivensh.blogfa.com

سلام
وبلاگتون بسیار جالبه
خوشحال می شم یه سر به ما هم بزنید

ابجی فری یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 06:43

سلام امید دل
مشق من با پستی از سبا به روزه... وقت داشتین قدم برنجانید لطفا.

رها یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 12:21 http://www.aseman-abi2000.blogfa.com

سلام ..... ~~~~~$$$$
خوبی مهربونم~~..$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
.................... $$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
~~~~~~~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
~~~~~~~~$$~~~$$$$
من آپ کردم~~$$$$$$$$
~~~~~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~~~~~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
منتظرحضور سبزت هستم.'$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~........~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$

عبدالمحمد بابایی یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 13:43 http://babaeiart.blogfa.com

مطالب خیلی طولانی و زیادن کاش تو چند مرحله آپ میکردی
روحشان شاد.. از درگذشت عطاجنکوک خیلی متاثر شدم..
مرسی..

دررودی یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 13:46 http://darroodi.blogsky.com

یک دیوار نوشته [گل]

بسیار عالی رسا بودید شاهکار مثل همیشه

منتظرتم

مجنون دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 00:32 http://www.majnun66.blogfa.com

سلام.
مطالب جالبی نوشته بودید.
بعضیاشو نشنیده بودم.
کلا از وبتون خوشم اومد.

نیساز دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 00:35 http://www.saqiesahar.blogfa.com

سلام.
اطلاعات جالب ومفیدی نوشتی.
اگه وقت کردی یه سری به وب منم بزن.

ممنونم که سر زدید

ابجی فری دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 07:24

سلام امید دل
ترمه با پستی جدید و خبری جدیدتر به روزه

تولدت مبارک آبجی...
میگم همه پیر شدند و تو هنوز جوونی آخه...
جوونی به دله نه سن
صدسال زنده باشی

نیکو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:56 http://banoo-b.persianblog.ir

نور را پیمودیم دشت طلا را درنوشتیم
افسانه را چیدیم و پلاسیده فکندیم
کنار شن زار آفتابی سایه بار ما را نواخت
درنگی کردیم
بر لب رود پهناور رمز رویاها را سر بریدیم
ابری رسید و ما دیده فرو بستیم
ظلمت شکافت زهره را دیدیم و به ستیغ برآمدیم
آذرخشی فرود آمد و ما را در نیایش فرو دید
لرزان گریستیم خندان گریستیم
رگباری فرو کوفت : از در همدلی بودیم
سیاهی رفت سر به آبی آسمان سودیم در خور آسمان ها شدیم
سایه را به دره رها کردیم لبخند را به فراخنای تهی فشاندیم
سکوت ما به هم پیوست وما ما شدیم
تنهایی ما تا دشت طلا دامن کشید
آفتاب از چهره ما ترسید
دریافتیم و خنده زدیم
نهفتیم و سوختیم
هر چه بهم تر تنهاتر
از ستیغ جداشدیم
من به خاک آمدم و بنده شدم
تو بالا رفتی و خدا شدی

سهراب سپهری

نیکو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:58 http://banoo-b.persianblog.ir

سلام

ممنون از حضورتان و سال خوبی را برایتان ارزو میکنم

سارا چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 13:56 http://www.azar9.blogfa.com










پست جدید ... !!

ببخشید شما تو اداره پست کار نمی کنید!!!!؟

سارا چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 19:32 http://www.azar9.blogfa.com


خدا نکنههههههههههههههههههههه
اون ماجرای پست شوخی بود ..
حالا شاید دلتون بخواد تقدیم کنید دیگه ...
من جلوی دوستام رو نمیگرم ..
اما ..
من بمیرم کسی اینجا خبر دار نمیشه که ..
حالا شاید فری خبرتون کنه ولی جمع نکنید بیاید شمال ها ..
اینجا هیچ خبری نیست ..

خدا نکنه !!!! ایشالله مثل آبجی فری ۱۲۰ سال عمر کنی صدسالش پیشکش می گیم ۲۰ ساله ناکام شد!!!!
حالا برای شادیاتون می تونیم تشریف بیاریم که ؟ .بابا همه اش یه مینی بوسیم زیاد خرج رو دستت نمی ذاریم دونگمونو حساب می کنیم!!!

سارا چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 19:33 http://www.azar9.blogfa.com


ادره پست نه ..
ولی خب چرند زیاد مینویسم ..

چرند و پرند آل احمد یادته؟ شما دومیش (به خودت امیدوار باش آبجی)

سارا چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 20:07 http://www.azar9.blogfa.com


شما بدون اجازه لینک شدید ..

اجازه ما دست شوماست آبجی صاب اختیارین

ابجی فری پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 06:17

سلام امید دل
ممنوووووووووووووووووووووووووووون بابت تبریک... ولی یادت نره که درسته این روزای تولد میاد و میگذره اما هیچی به سن من اضافه نمیشه ها

اون که مسلمه .ای بر منکرش لعنت بشمار!!!

پیمان پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 11:21 http://homearts.blogfa.com

سلام داداش امید عزیز . امیدوارم حالا که درهای رحمت الهی بر روی بندگان بازه تمامی آرزوهای شیرنت برآورده بشه . ممنون از اینکه همیشه بهم لطف داری و راهنماییم میکنی.

مخلصتیم داداش

روبیناز جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 01:46 http://roobynaz.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
خیلی سپاسگزارم از رد پای قشنگ شما در بلاگم
ممنون وقت گذاشتید و بادقت برام کامنت گذاشتید .
من همیشه معتقدم چه در دنیای مجازی و غیر مجازی ادم ها بی دلیل سر راه هم قرار نمی گیرند .

امیدوارم از مطالب شما کمال استفاده ببرم
شاد باشید و براتون یک دنیا ارامش و برکت می فرستم

ممنون که سر زدید

ایسا ناز جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 08:08 http://aysanaz.persianblog.ir/

ممنون که داستان منو خوندین و گفتین وبلاگم قشنگه و خودم
چشم رنگ نوشته شو مامان فری عوض می کنن
مرسی

ممنون دایی جون.
میگم ماشاالله با این سنت خوب تایپ می کنیا بزرگ بشی چی میشی
:) آقربون آیسای گلم بشم من

روبیناز جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 17:12 http://roobynaz.blogfa.com/

سلام
ممنونم از نظر زیبا شما ،میخواستم جواب سوال شما رو بدهم ولی انگار نظر خصوصی نمیشه اینجا گذاشت ؟اگه میشه راهنمایی کنید تا پاسخ سوال شما رو بدهم دوست گرامی

در انتهای هر پست
؛درج نظر خصوصی؛

سارا جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 18:47 http://www.azar9.blogfa.com

اینجا دیگه تقصیر من نیستا ...
امان از دوستان ..
مشق من امشب به روز میشه ..
من یه ذره عجله داشتم زود خبر دادم ..

بازم سارا مشقات دیر نوشتی
جمعه بود و خوابیدی
از بس که شیطون بودی

آنیتا جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 23:45 http://anitashahi.blogfa.com

سلام دوست گرامی
سپاس از حضور سبزتون
وبلاگتون چقدر مطالب متنوع و خوندنی داره.روززمین پاک و اون سیب خوردنا منو نمی دونم چرا یاد داستان حضرت یوسف که به مهمان ها یه ترنج و چاقو داده بود انداخت
مانا باشید

آن یوسف خوشنام و خوش صورت کجا
این گرد میزان در پی دنیا کجا

آن ترنج و تخت و چاقو کجا
این سیب و میز و دلقک دنیا کجا!!!

ابجی فری شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 06:33

سلام امید دل
شنبه خوش
داشتیم برادر؟!
ایشون با توجه به کامنتی که براشون ثبت شده می فرمایند/ مامان فری تایپ می کنه... ضمن اینکه خدایی تایپ کردنشم بد نیست.
پست جدید خبری نیست؟

داداش غلط بکنه دل آبجی رو غمگین کنه!!!
من قربون اون دوستای کوچولوش برم...

عین جیم شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 17:48 http://www.tarqe.blogfa.com

چه خوبه که ادمی امید داشته باشه
مثل من که اگه ادم نباشم حداقل دوستی به اسم امید دارم
امید جان این روزها خیلی سرم شلوغه کمتر به نت میام
اما فقط خواستم بدونی که خیلی دوست داشتنی هستی
من الان داره دستشوئیم میریزه اما گفتم اول برای تو و چند تادوست دیگه کامنت بگذارم بعد برم گلاب به روت
ببین چقدر دوست دارم

ممنون که دوستاتو به همه چیز ترجیح می دی .منم تو را خیلی دوست دارم علیرضا جان.حتی وقتی ۱+۲ می شه ۳!!!

سارا شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 17:49 http://www.azar9.blogfa.com


دستتون درد نکنه
حالا اول نشدید مو شکافی هم نکردید ؟؟

ما عادت نداریم فقط ماست بخوریم .ما مو را از ماست می کشیم بیخود نیست که می گن "امید پدیده نقادی در ایران" !!!!

سارا یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 ساعت 01:02


با یه نوشته قدیمی به روزم...

دررودی یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 ساعت 10:32 http://darroodi.blogsky.com

در نوار غزه چه می گذرد؟ [گل]

از همراهی تان ممنونم

دررودی یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 ساعت 13:09 http://darroodi.blogsky.com

درغزه چه می گذرد؟

از همراهی تان سپاس گزارم

ابجی فری دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 06:45

پست جدید چی شد امید دل؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد