_

_

ای قامت تو چون دماوند...

 

*تقدیم به خواستنی ترین عضو ستاد *

 

(عکس:حمیدسپهری)

ای دیو سفید پای در بند
ای گنبد گیتی ای دماوند
از سیم به سر یکی کله خود
زآهن به میان یکی کمر بند
تا چشم بشر نبیندت روی
بنهفته به ابر چهر دلبند
تو مشت درشت روزگاری
از گردش قرن ها پس افکند....

(زنده یاد ملک الشعرا بهار)


 

 

 

دماوند

اوج گرمای تیرماه
نسیم سرد کوهستان
تن یخ کرده ام را
به لرزی می کند شیدان

نگه دارم بر آن قله
که می خواند مرا سویش
ستیغ دلبرافزای اش
به گرمی می برد سویش

هوا را ابر پوشانده
زراه قله کوهش
ز ابرها جستیم
گذشتیم از مه کوهش

سکوتس خاص آنجا بود
تهی از هر صدایی بود
که لب بر لب زدنها را
حرام لب نموده بود

زگلهایش مپرس از من
که زیباتر گل صحرا
در آن دشت دماوند بود
گل سرخیست آن بالا

نمی دانم چه گویم من
از آن زیبا بلند خویش
که دنیایی بود حیران
به آن لاله های خونین اش

خداوندا نگه دار این بستان
به کوهستان البرزش
دماوندش، به دریای اش
خلیج همیشه جاودان، پارس اش

http://marypoem.blogspot.com


 امین حاذقی

   بر آینه نظر کن ، من بی تو دلشکستم
      برخیز و پیش من آ ، بنشین که با تو هستم
      بنشین کنار قلبم ، تا راز دل بگویم
      عشقت نه در دلم من ، در حادثه بجویم
      دیدم تو را نشانی دیگر به قلب من نیست
      در راه تو طریقت دیگر به جلب من نیست
      آن سوی ساحل عشق پیش خود خداوند
      در انتهای خوبی تا قله دماوند
      جز من تو را نباشد عشقی به پایداری
      تنها تو در دل من باشی و سایه داری
      این را بدان تو از من دل می بری به یغما
      اما نترسد از تو هر تکه از دل ما
      در بود من تو بودی ، در باد من تو هستی
      در آخرین دقایق از بام من تو جستی
      احساس من فرو ریخت ، قلبم شماره افتاد
      در پای تو وجودم بیرنگ و ساده افتاد
      این من بدم که از تو احساس می گرفتم
      بر ساقه وجودم من داس می گرفتم
      آن لحظه ای که رفتی ، جانم ز تن برون شد
      این لاشه مریضم افتاد و غرق خون شد


 

 

گرچه ثبت قله زیبای دماوند در فهرست آثار ملی ایران  بهانه ای برای تهیه و تدوین این پست بود ، اما هدف من بیان استواری و استقامت دماوند بود که نمونه ای مثال زدنی برای همه ما آدمهاست. و تو ای عزیز بدان و آگاه باش جز با توکل و امید به خداوند متعال و استقامت در برابر مشکلات و تقدیر روزگار راهی در پیش نداری .به تصویر آخری دقت کن .دماوند در اوج زیبایی و استقامت به نقطه ای در آسمان ختم می شه که به سمت خداوند متعال نشانه رفته.این می تونه درس بزرگی برای منو امثال من باشه که در هر موقعیتی هستیم - کوچک یا بزرگ- امیدمون فقط و فقط به خداوند متعال باشه.نظر شما چیه؟


تصاویر دیگری از هنرمندی یگانه خالق هستی:

(آبشار سنگ نو: استان مازندران-شهرستان بهشهر)

منطقه دیدنی آبشار سنگ نو

این منطقه در جنوب شهر بهشهر، شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران قرار دارد.

مجموعه دیدنی سنگ نو در اعماق جنگل‌های کوه‌های پیش کوه جهان مورا در البرز شرقی قرار گرفته و شامل چهار آبشار است که بزرگترین آن حدود 12 متر ارتفاع دارد.

پوشش گیاهی منطقه به طور عمده درختان بلوط وحشی انجیلی ممرز و انواع سرخس به ویژه گونه سرخس عقابی است.

رودخانه در اثر فرسایش بستر رسوبی در طول زمان ایجاد شده و آب آن بسیار گواراست.

 

شاید اولین فکری که به ذهن مون پس از دیدن  تصاویر زیبای  طبیعت فوق می رسه اینه که در اولین فرصت شال و کلاه کنیم و یه سر به این آبشار بزنیم (البته من توصیه می کنم فعلا چنین کاری رو نکنید از اونایی که رفتند بپرسید!!!!)   ولی چه بهتر اینکه بشینیم تو خلوت خودمون یه جورای دیگه به دور و برمون دقت کنیم .مطمئنا خداوند بزرگ فقط برای زیبایی چیزی را نیافریده است.

 
نظرات 32 + ارسال نظر
فرشیده چهارشنبه 2 مرداد 1387 ساعت 15:13

من که همیشه تو وب تو پلاسم

فائزه(فرشته ی مهربون) چهارشنبه 2 مرداد 1387 ساعت 16:13 http://kind-angel.blogfa.com

حالا اومدم
فعلا خودکشی نکن

فری پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 07:20 http://roozegarr.persianblog.ir

جناب چرا دعوا راه میندازی؟
خوب اسم منو بزرگ اون بالا بنویس که همه بدونن خواستنی ترین عضو ستاد منم دیگه(چشمک)
واسه چی از ایهام استفاده می کنی؟
امید خواهری تا همیشه

غروب پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 08:23 http://bayad-zist.blogfa.com/

سلام خوبی زبل
اسم منو اون بالا ننوشتی که ریا نشه .حالا اومدم که نذارم خودت رو بکوشونی اندکی صبر سحر نزدیک است.

آناهیتا پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 08:41 http://asemone-noghreei.persianblog.ir/

سلام دوست عزیز.
خوبی؟
عکسهای زیبایی بودند.
ممنون خبرم کردی.
من که سر زدم حتی خبرت هم کردم که آپم شما نیومدی.
شاد و سلامتباشی.

فرشیده پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 10:08

راستی خواستم بین بچه های ستاد دعوا نشه بهشون نگفتم این پست مال منه

سلام
خوبی امید جان
دیگ به دیگ می گه روت سیاه واسه همین وقتاستاااااااا من چهل بار سر زدم دریغ از یه بار که بیای جواب سلاممو بدی

خوب حالا سر زدم برگرد خواهشا تو بیابون گرگ زیاده ها می خورنت

اونوقت بی داداش امید می شیماااااااااااا

من یه مناسبت می گم آپ کنید
تولد من : یازدهم همین ماهه خوبه نه - نیشخند -
من چه پررواماااااااا- هرهر کرکر خنده -

شاد باشی داداش جان

مسعود پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 16:42

سلام داداش امید عزیزم . خوبی؟بالاخره طلسم شکست و برگشتم.من بابت تمام زجمتایی که کشیدی ازت ممنونم.امیدوارم بتونم جبران کنم.

مسعود پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 22:18

سلام مجدد داداش امید گلم . درسته که پارسال بدترین اتفاق زندگیم رخ داد و بزرگترین خواستمو از دست دادم ولی در عوض چیزهای زیادتری بدست آوردم . خواهر و برادرای گلی که دست تک تکشون رو می بوسم و تا اید شرمنده لطف و محبتشون هستم . به قول خودت در هر شرایطی و هر موقعیتی باید امیدمون به خدا یاشه .
بازم بابت همه چیز ممنونتم و دستتو می بوسم داداش گلم .

فری جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 05:45

سلام امید خواهر
حالا دیگه من پیرم؟
بااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشه... به هم میرسیم... اگه از بالای برج میلاد گرفتمت... برو خودتو بنداز

فرشیده جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 09:07

خوب دلش تولد بخواد مگه هر چی بچه ها خواستن باید انجام داد؟

آناهیتا جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 10:01 http://asemone-noghreei.persianblog.ir/

سلام داداش امید عزیز.
ممنونم از این که منو خواهر خودت دونستی.
امیدوارم که خواهر خوبی باشم .
مهربون مراقب خودت باش.
همیشه دلت شاد و لبت خندونو تندرست باشی.

فری جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 14:34

امید جون جونی
وقت کردی یه سر خصوصیتو چک کن

غروب جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 16:28 http://bayad-zist.blogfa.com/

سلام بیاد دوران نوجوانی آپیدم .زودی بیا

فرشیده دوست داشتنی عضو ستاد شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 08:26

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

فرشیده شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 12:39

اپم بیا دیگه

سلام همسایه های4 شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 22:12 http://rezatehranii4.blogfa.com

سلام.قسمت اول خاطرات سرد ( 1383 ) آپ شد.منتظر نظرت هستم دوست عزیز[گل]

فری یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 06:17 http://roozegarr.persianblog.ir

امید دل خواهر چطوره؟
نمیای سر بزنی؟
دوباره رفتی ستاره ی سهیل شدی؟
بیا دیگه تا دوباره کار به گیس کشی نرسیده
امید خواهری تا همیشه

فری یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 07:36

حاج امید اقا خیلی عصبانیم... همین الان کامنت کذایی که واسه فرشیده نوشته بودی رو خوندم... درسته این سعید اقای من سالی یه بار سر میزنه و نیست که از خودش دفاع کنه ولی خیالت جمع که خانومش مثل شیر وایساده تا کسی نگه بالا چشماش ابروس( خیلی خشمگین و عصبانی)... واجب شد تا زن داداشمو ببینم و اونوقت می فهمی کی باید سوار اسب سفید بره علفزار بچره( دیگه بیش از حد خشمگین و عصبانی)... بازی بازی با دم شیر هم بازی... اصلا قهر قهرم و دیگه هم اشتی نمی کنم... برو امید دل ابجی کوچیکه شو... خداحافظ همین حالا( چند قطره اشک)

فرشیده یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 08:04

راست میگی این فری ترسناکه مثل لولو

مسعود یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 10:24

سلام داداش امید . با پستی جدید منتظر تشریف فرماییتون هستم.افتخار می دید؟[گل]

فرشیده دوشنبه 7 مرداد 1387 ساعت 08:19

بگو دیگه این پست متعلق به من بود

سلام داداش امید خوبی ؟
از این سوال فنی ها بگذر این یه رازه نمی تونم شگردمو لو بدم که - هرهر کرکر خنده - جزو اسرار انرژی اتمیه

اگه کشف کردی چه جوری این کارو می کنم برات یه کادوی خوب می خرم آقای گرگ بارون دیده کبریت بی خطر فندک بی گاز - بازم هرهر کرکر خنده -

shad bashi

M.A دوشنبه 7 مرداد 1387 ساعت 18:49 http://delvapa30.blogfa.com

rahnamii kardam khodeton fekr konid dar miyabid

به همین راحتی و سادگی
شگردمو لو ندی ها می کشمت
می خوام من تو دید تر باشم
خوب دیگه می رم
خدانگهدار

سلام//////////////میگم یه کم صبر کن ببین اونایی که از دستپخت من خوردن زنده میمونن یا نه! اون وقت تقاضای دیگ اضافه کن!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد