_

_

گلی که شیفته شد

::: تبریک ویژه :::    

 

 

با خبر شدیم تویسنده شهیر و چیره دست ، ادیب ، مورخ و داستانسرای ایران و محبوب تمام دلها سرکار خانم فریبا فوقانی ( نویسنده محبوب وبلاگ نوشته های من) در مسابقه برترین وبلاگ نویسان زن ایرانی رتبه ششم را کسب نموده است . از همین جا بعنوان یکی از علاقمندان ایشان این موفقیت بزرگ را تبریک و نهنیت عرض نموده و برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی توفیق و سلامتی می نمایم. 

 

همچنین با خبر شدیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس 50 سال کار و تلاش بی وفقه ایشان در راه اعتلای ادبیات داستانی ایران  لوح و تندیس زرین و 50 سکه طلای بهار آزادی و حواله یکدستگاه سانتافه نقره ای متالیک بهمراه یک واحد مسکونی در برج میلاد و درج نام ایشان در فهرست مشاهیر معاصر ایران اهدا نموده است. همچنین به دستور وزیر محترم بهداشت مقرر گردید تمامی هزینه های درمانی ایشان که بواسطه نیم قرن فعالیت مستمر در عرصه فرهنگ و تاریخ ایران و داستانویسی مستمر مبتلا به آلزایمر مزمن شده اند ، به طور رایگان پرداخت گردد.همچنین از طرف وزارت ارتباطات مقرر گردید جهت ادامه داستانهای ایشان در وبلاگشان  مقدار ۸۵ ترابایت فضای  رایگان ( به مناسبت 85  سال زندگی پر برکت و درخشان ) در اختیار ایشان قرار گیرد.بهمین مناسبت مجلس جشن با شکوهی باشرکت هنرمندان سینما ، تئاتر و تلویزیون و مشاهیر و شاعران و مورخان برجسته کشور در رستوران گردان برج میلاد از طرف همسر محترم ایشان در روز جمعه برپا گردیده است .ضمنا طی آخرین اطلاعیه  وزارت نیرو ، هر گونه ارتباط کم آبی کشور  با وبلاگ ایشان به شدت تکذیب شد .

 

 


 

 

 

 

مراسم فرش قرمز افتتاحیه آغاز اکران فیلم «مجموعه دروغ ها» یکشنبه شب در مرکز لینکلن نیویورک عملاً به معنای آغاز فصل جدید نمایش فیلم هایی با مضمون سیاست در جهان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا بود. 

مجموعه دروغ ها «Body of Lies» جدیدترین فیلم کارگردان کهنه کار سینمای امریکا ریدلی اسکات در حالی به پرده سینماها می رود که نام گلشیفته فراهانی در میان اسامی دست اندرکاران آن به چشم می خورد.

رمان «مجموعه دروغ ها» مضمونی در ارتباط با مبارزه با تروریسم دارد و داستان یک مامور سیا به نام راجر فریس است که برای پیدا کردن یک تروریست مهم از سران القاعده به نام «سلیمان» به اردن می رود. کتاب تا حدودی به نقد سیاست های مداخله گرایانه آمریکا می پردازد و در مجموع اثر منتقدانه یی محسوب می شود.

در برگردان سینمایی این رمان تغییراتی ایجاد می شود که یکی از مهم ترین آنها اضافه شدن شخصیتی به نام «عایشه» است که در داستان اصلی با نام «آلیس» وجود داشت. شخصیتی که قهرمان داستان در جریان پیدا کردن سلیمان دلباخته اش می شود. ویلیام موناهان فیلمنامه نویس اسکاربرده به خاطر فیلم معروف «مردگان» مارتین اسکورسیزی که کار بازنویسی و اقتباس از داستان اصلی را برعهده داشته، شخصیت عایشه را در قالب یک پرستار تصویر کرده که البته هنوز جزئیات کامل آن مشخص نیست.   

 

 

 

گلشیفته فراهانی ایفاگر این نقش است در حالی که نقش نخست فیلم را لئوناردو دی کاپریو بازی می کند و راسل کرو هم بازیگر نقش مهم دیگری در فیلم است.

گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی فیلم هم از دیگر حاضران در مراسم بود که با ظاهر کاملاً متفاوتی مورد توجه خبرنگاران و عکاسان قرار گرفت.خبرگزاری های معتبر در گزارش هایشان اشاره یی به صحبت های فراهانی در مراسم فوق نکرده اند اما عکس های مختلفی از او را منتشر کرده اند.مهاجرت گلشیفته فراهانی به آمریکا و انتشار عکس‌های تبلیغاتی وی با عوامل فیلم Body of lies انعکاس گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای ایران داشته و بحث‌های مختلفی را برانگیخته است. در این میان، رسانه‌های اصولگرا با حمله به فراهانی، سناریوهای مختلفی را دراین‌باره مطرح کردند که در جالب‌ترین مورد، روزنامه کیهان از نقش «مافیای سینمایی برای بردن یک بازیگر زن به آمریکا» خبر داد و نوشت که «مافیای سینمایی مرتبط با طرف آمریکایی فراهانی را وادار کرده با چهره‌ای مکشفه و لباس نامناسب در مقابل دوربین عکاسان قرار گیرد و بلافاصله تصاویر آن روی سایت‌ها منتشر شود». سایت اصلی حامیان دولت هم اعلام کرده که از انتشار عکس‌های «نیمه عریان» فراهانی «بهت‌زده» شده و نوشته: «مسوولان ذی‌ربط نباید با کسانی که با سرمایه رسانه‌ای این مملکت به شهرت رسیده‌اند و امروز اینگونه به همه آنها دهن‌کجی می‌کنند، به سادگی از کنار آن عبور کنند. لذا به نظر می‌رسد ممنوع‌التصویر شدن این بازیگر کمترین هزینه این اهانت باشد.   


 


 گلشیفته فراهانی (زاده ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر ایرانی است. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا و خواهر شقایق فراهانی بازیگران سینما و تلویزیون است.
گلشیفته فراهانی تحصیلکرده رشته موسیقی در دانشگاه جامع علمی کاربردی است. بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.
در فیلم‌های درخت گلابی، زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده و سنتوری به ایفای نقش پرداخته‌است. او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است.[نیازمند منبع] درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد. برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره (در نانت فرانسه) را بدست آورد.
مجموعه دروغ‌ها آخرین فیلمی است که او در آن به ایفای نقش پرداخته است. در نخستین پوستر رسمی این فیلم هالیوودی که از سوی کمپانی برادران وارنر منتشر شد، نام گلشیفته فراهانی در فهرست بازیگران فیلم در مقام چهارم و به عنوان نخستین بازیگر زن فیلم به چشم می‌خورد. لئوناردو دی کاپریو، راسل کرو و مارک استرانگ، بازیگرانی هستند که نام‌هایشان پیش از فراهانی در پوستر فیلم قرار دارد. 

 

فیلم‌شناسی

سالنام فیلمنقشیادداشت
۱۳۷۶درخت گلابی
۱۳۷۹هفت پردهفرشته
۱۳۸۰زمانهزمانه
۱۳۸۱دو فرشتهآذر
جایی دیگررها
۱۳۸۲بوتیکاِتی
بابا عزیزنور
اشک سرماروناک
۱۳۸۳ماهی‌ها عاشق می‌شوندتوکا
۱۳۸۵به نام پدرحبیبه
یک ذره امید
میم مثل مادرسپیده
گیس بریدهمریم
نیوه مانگنیوه مانگ
سنتوریهانیه
ارابه مرگ
۱۳۸۶دیوارستاره
۱۳۸۷همیشه پای یک زن در میان استمریم
مجموعه دروغ‌هاعایشه

 تئاتر

سالنام تئاترنقشیادداشت
۱۳۸۲مریم و مرداویجمریم
۱۳۸۳نرگس سیاه-(کارگاه)
۱۳۸۴مفتشفیروزهدر ایران ممنوع شد

جوایز

 


  

 

 

گلشیفته فراهانی ، بازیگر سینمای کشورمان ، برای همیشه از ایران رفت ؛ این خبر ، خیلی زود در کانون توجه افکار عمومی ، به وِیژه جوانان قرار گرفت و سایت به سایت و رسانه به رسانه و زبان به زبان ، در جامعه پیچید.
او البته ، نه اولین فردی است که جلای وطن می کند و نه مهم ترین آنها ؛او فقط یکی از معروف ترین شان بود ، به دلیل حضوری که سال ها بر پرده نقره فام سینما داشت و الا سال هاست که جوانان ایرانی ، به ویژه آنان که اندیشه و هنری دارند ، از کشور می روند که خیلی ها به آن "فرار مغزها" می گویند.
گلشیفته که رفت ، بسیاری فغان بر آوردند که دیدید چگونه دشمن باز هم نقشه اش را عملی کرد؟ دیدید که گلشیفته ، چگونه حجاب از سر گرفت و مقابل دوربین های تلویزیونی لبخند زد و ارزش هایمان را پایمال کرد؟ دیدید...؟ و همان ها هر آنچه از ناسزا آموخته بودند نثار این زن کردند و ممنوع التصویر شدنش را خواستار شدند ؛ تو گویی ، هالیوود هم به فرمان آنهاست!
رفتن گلشیفته ،قاعدتاً نباید برای هیچ کس ، خبر خوشایندی باشد. او می توانست در ایران ستاره باشد و این استعداد را هم داشت ،به ویژه آن که در خانواده ای هنری بالیده بود و بالا آمده بود ولی معلوم نیست در هالیوود چه سرانجامی در انتظارش است.
اما ، او به عنوان یک انسان آزاد تصمیم خود را گرفته و رفته است و آنان که امروز فریاد وااسلاما سر می دهند ، بهتر است به جای تمرکز بر روی رفتن یک بازیگر موفق و البته نه چندان مهم و به جای تخطئه این و آن ، اندکی بیندیشند که چرا گلشیفته سینما و هزاران گلشیفته عرصه های علمی ، در مسیری یک طرفه رو به خارج دارند؟ و مگر کم هستند سرمایه داران ایرانی ایران دوست که "سرانجام" به این نتیجه می رسند که ثروت شان را هم ، حتی ، در آن سوی آبها به کار گیرند؟ 

 

 

 

امروز گلشیفته از کشور رفته است و خیلی ها مترصد آنند که برگردد تا به دست قانون سپرده شود- گلی سینمای ایران رفت.اما ایکاش .... 

  

آخرین خبر:  

 گلشیفته فراهانی به تلاش مجری صدای آمریکا برای کمک در ارائه برداشت های جهت دار پاسخ منفی داد.
به گزارش «فردا»، این بازیگر که هم اکنون در آمریکا به سر می برد در برنامه ای که در خصوص اکران فیلم « مجموعه دروغ ها» در صدای آمریکا انجام شد حاضر به مصاحبه با این رسانه آمریکایی نشد.بنابراین گزارش در این برنامه ناطقی کارشناس برنامه با اشاره به حرکت این بازیگر با بیان اینکه وی اگر با حجاب ظاهر می‌شد، کار دشوارتری انجام می‌داد و بیشتر جلب توجه می‌کرد! اعلام کرد: پیش‌تر در گفتگویی با خانم شیرین عبادی نیز همین مفهوم را از او شنیده است. بنابراین گزارش «لونا شاد» مجری برنامه هم که سعی داشت جهت گیری برنامه را به سمت خاصی سوق دهد در واکنش به عدم تمایل فراهانی به مصاحبه با صدای آمریکا گفت: گفتگو با صدای آمریکا به مراتب خطرناک‌تر و جسورانه‌تر از حضور بدون حجاب در فرش قرمز نیویورک است!
گفتنی است چندی پیش یکی از رسانه ها با بیان اینکه یک بازیگر زن دیگر در دام مافیای‌هالیوود افتاده است نوشت : زمینه چینی برای ایفای نقش هنرمندان و نویسندگان و روشنفکران ایرانی در پروژه‌های شبیخون فرهنگی به بهانه شهرت، شیوه‌ای است که از چند سال پیش در دستور کار محافل غربی قرار گرفته و به عنوان مثال از این طریق سعی می شود قبح بدحجابی و بی حجابی شکسته شود. بازیگر مذکور به نیویورک دیلی نیوز گفته که دیگر نمی خواهد فرصت را از دست بدهد و هرچند عاشق ایران است اما می‌خواهد در آمریکا بماند. 

 

تلنگر: باعث تاسف است بازیگر توانایی که تا چندی پیش از او بعنوان ستاره سینمای ایران نامبرده می شد هم اکنون مورد آماج حملات رسانه ای می شود.عناوینی چون بازیگر نه چندان مطرح ، بازیگر ایرانی ، فریب خورده و... از این جمله است.


 

نظرات برگزیده :  

 

مسعود عزیز ::  

گلی را به حال خودش بگذاریم یقینا او عاقل تر از بسیاری از مدعیان اخلاق است .باور کنیم که حرفه او متفاوت است وابزار و ملزوماتی دارد که اگر پایبند آنها نباشد توفیقی نمی یابد .گلی انسان است وتا جایی که  میدانیم یک زن شریف و مهربان برایش هر جا که باشد مثل هر جوان ایرانی دیگر از خدایش توفیق وسلامت میخواهیم همانگونه که میترا حجار را سربلند و تن سلامت میخواهیم.من به شخصه هر که را موجب تلطیف ذهن جهانیان از توهم ایران خشن وایرانی خشونت طلب گردد ستایش میکنم چه  با آواز گنجشکها چه با مجموعه دروغها! فرزندان سرزمینمان را  قدر بدانیم  و از  خاک میهن کوچشان ندهیم .کاش کسی باشد و گوش کند کاش کسی بود وموقع نمایش سنتوری چشمهایمان را بسته نمیخواست همانگونه که گوش به فریاد هانیه بسته بود.  

 

تلنگر : ایرانی و خشونت طلبی حاشا و کلا!!!. افتخار مهربانی و صلح دوستی و صلح طلبی دیرزمانی است که در عرصه تاریخ بر پیشانی ما نقش بسته است.

 

آمی تیس عزیز ::  

صبحها همیشه زود از خواب بیدار میشم. تقریبا قبل از ساعت ۷:۰۰ .
نوشتهاتون در مورد گلشیفته فراهانی رو امروز پیش از خارج شدن از منزل برای دویدن صبح گاهی خوندم. تو مسیری که هر روز می دوم و امروز هم دویدم به نوشته های شما خودم به عنوان یک زن و کسایی که بهشون جوون می گن فکر می کردم.  جوری که ۱ ساعت دویدن اینقدر زود گذشت که تا به خودم اومدم دیدم جلوی در ایستادم. مدتها بود که به تفاوتهایی که ما با سایر جوونا در گوشه گوشه این کره خاکی داریم فکر نکرده بودم. درست از زمانی که از فرانسه برگشتم. گلشیفته فراهای یه زنه. یک زن جوان و یک عضو از جامعه جوانان ایران زمین. بهش حق بدیم. راستش من تا امروز کسی را ندیدم که گلشیفته را شماتت کرده باشه. گلشیفته نمونه بارزی از همون دخترای شاد و شیطون ایرانیه که هر روز به خاطر جوونیشون شماتت می شن. بهشون توهین میشه. اون هم سازمان دهی شده و با هدف.
راستش من حالیم نشد مافیای سینمایی کیا هستند. میدونید سالهاست که هر چی تو این مملکت اتفاق می افته دسیسه استکبار جهانیه. میدونید نظر آقایان در مورد هنر سینما و تاتر تو این مملکت چیه؟ به نظر من اینقدر بده که اگر می تونستند این هنر رو نابود می کردند. حالا خیلی خنده داره که فعالیت یه هنرپیشه که با عناوین زشتی ازش یاد می کنند-مخصوصا اگر زن باشه - مافیای سینما نامیده می شه و مهم شده. شاید به خاطر اینکه بدجور آبرو ریزی شده براشون.
به نظر من گلشیفته یه جوون ایرانیه که مثل میلیونها جوان دیگر بار سفر از محنتگاهی که همه ما دوستش داریم -حتی گلشیفته- بسته و رفته. مثل خواهر من که می تونست یه جراح خوب تو مملکت خودش باشه یا برادرم که می تونست یه استاد دانشگاه تو یکی از دانشگاههای ایران باشه. و مثل هزاران هزار دیگر. منظورشون از نیمه عریان بودن رو خوب فهمیدم. یعنی آدمی که حق انتخاب پوشش نداره. به یه چیز هم حسابی خندیدم اونم این جمله: «مسوولان ذی‌ربط نباید با کسانی که با سرمایه رسانه‌ای این مملکت به شهرت رسیده‌اند و امروز اینگونه به همه آنها دهن‌کجی می‌کنند، به سادگی از کنار آن عبور کنند. لذا به نظر می‌رسد ممنوع‌التصویر شدن این بازیگر کمترین هزینه این اهانت باشد.»
منظورشون از سرمایه رسانه چی بوده؟‌همون فیلمهایی که با هزینه شخصی ساخته شد و هیچ وقت اجازه اکران نیافت؟ یا اصولا کدام سرمایه برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم به کار رفته است؟ جای بسی تعجب است. سالهای پیش تو خونه پدر بزرگ من خانمی کار می کرد به نام زهرا خانم که زنی بسیار لجوج و یک دنده بود. وقتی کار بدی می کرد که صدای اعتراضی بر می خاست این شعر که خودش سروده بود رو می گفت:
من که کردم کار خودم
تو هم بزن زار خودت
حالا شده حکایت این علی جنابان. گلشیفته رفته حالا اینها اینقدر ممنوع التصویرش کنن که خسته بشن.  راستی امید خان کاش از این اشاکله (به قول دوستی) داشتید تا من روده بر شدن خودم رو می تونستم نشون بدم. گلشیفته پرنده زندانی بود که در قفس رو باز کرد و پرید.
 
 

 

 تلنگر : ماشاالله قلم .

 

کیان عزیز :: 

 ما که جز تاسف برای اسیر شدن هممون توی این امپراتوری... کاری نمی تونیم بکنیم!
هزارها بلکه میلیونها نفر از این اعجوبه ها  تو ایران هستند که در زمینه های مختلف هنری و علمی توانایی دارن و به خاطر عدم توان خروج از کشور  زیر پای ....
خوش به حال گلشیفته.....  

 تلنگر : بابا بیخیال یه کم یواش تر.می خوای فیلترم کنی !    

 

بانوی عزیز : 

حقیقت اینه که ما انگیزه ها و اهداف گلشیفته رو نمی دونیم...اما من اگر هدفم فراتر ار سینمای ایران رفتن و پیشرفت(البته بر طبق هدف هایم)بود اهمییت زیادی به مضمون فیلم نمی دادم و می رفتم.....
من ایرادی به گلشیفته نمی گیرم....
 

 

کیانوش عزیز :: 

  نظر من اینه که همونجور که خارجیها به ایران میان و رعایت فرهنگ و شئونات اینجا رو میکنن و حجابشون رو رعایت میکنن اینطرفیها هم میتونن وقتی میرن اونور همون کار رو بکنن اما این طرز فکر و دیدگاه خودشونه که دیگه اونجا حجابشون رو بردارن یا اینکه با حجاب بمونن.
گلشیفته فکر کنم میدونست که بخاطر بازی توی این فیلم خواه نا خواه تا مدتی ممنوع التصویر و بازی میشد و بهتر دید حالا که اینجوریه اقلاْ از فرصت بدست اومده استفاده کنه و آینده اش رو تامین داشته باشه ضمن اینکه برای جواب دادن به خدا هم خودش باید جواب بده نه من و نه هیچکس دیگه
هیچکدوم از کسانی که عکسای منتشر شده ی گلی رو دیدن و من باهاشون صحبت کردم اشکالی در رفتن و مشغول شدن وی  نمیدیدن وفقط اشکال از لباسش میگرفتن و میگفتن که لباسش به روز نیست و این حرفا ولی من جایی خوندم که لباس ایشون مد روز اونور آبه و خیلیها هم طالبش شدن و نظر تعدادی از منتقدین صنعت مد و پوشاک رو هم به خود جذب کرده و ازش تعریف کردن. 

 

تلنگر : فقط خدا کنه گلی سینمای ایران قدر و حد و مرز ایرانی بودن خودش را حفظ کنه و در هر لباسی ظاهر نشه.


با توجه به آمپر بالای بعضی از دوستان این تصویر بسیار بانمک را تقدیم شما می کنم.خداییش پلیس به این نازی تا حالا دیده بودید...  

 

پلیس کوچولو 


 

 درج نظر خصوصی

نظرات 49 + ارسال نظر
غروب شنبه 20 مهر 1387 ساعت 06:07 http://bayad-zist.blogfa.com/

سلام صبح شنبه ات به خیر وشاد.

آبجی فری شنبه 20 مهر 1387 ساعت 08:28

متاسفانه سرعت من پایینه و نمیتونم عکسارو ببینم... به سلامت که رفت... خدا کنه حداقل دماغش نسوزه و فیلم اول و آخری نباشه که تو هالیوود بازی کرده

مسعود شنبه 20 مهر 1387 ساعت 14:49 http://little-blue-of-calm.blogfa.com

سلام داداش امید . من خاک زیر پاتم به خدا یه کم مشغولم وگرنه همیشه به فکر عزیزانی چون شما هستم . الحق که جز در ادبیات در ورزش و سینما و ... استادی. اما در مورد پستت :
گلی را به حال خودش بگذاریم یقینا او عاقل تر از بسیاری از مدعیان اخلاق است .باور کنیم که حرفه او متفاوت است وابزار و ملزوماتی دارد که اگر پایبند آنها نباشد توفیقی نمی یابد .گلی انسان است وتا جایی که میدانیم یک زن شریف و مهربان برایش هر جا که باشد مثل هر جوان ایرانی دیگر از خدایش توفیق وسلامت میخواهیم همانگونه که میترا حجار را سربلند و تن سلامت میخواهیم.من به شخصه هر که را موجب تلطیف ذهن جهانیان از توهم ایران خشن وایرانی خشونت طلب گردد ستایش میکنم چه با آواز گنجشکها چه با مجموعه دروغها! فرزندان سرزمینمان را قدر بدانیم و از خاک میهن کوچشان ندهیم .کاش کسی باشد و گوش کند کاش کسی بود وموقع نمایش سنتوری چشمهایمان را بسته نمیخواست همانگونه که گوش به فریاد هانیه بسته بود.
شاد باشی داداش امید گلم.ممنون از پست زیبات.

آمی تیس شنبه 20 مهر 1387 ساعت 15:59

سلام به امید خان عزیز و همه دوست جونا.
صبحها همیشه زود از خواب بیدار میشم. تقریبا قبل از ساعت ۷:۰۰ .
نوشتهاتون در مورد گلشیفته فراهانی رو امروز پیش از خارج شدن از منزل برای دویدن صبح گاهی خوندم. تو مسیری که هر روز می دوم و امروز هم دویدم به نوشته های شما خودم به عنوان یک زن و کسایی که بهشون جوون می گن فکر می کردم. جوری که ۱ ساعت دویدن اینقدر زود گذشت که تا به خودم اومدم دیدم جلوی در ایستادم. مدتها بود که به تفاوتهایی که ما با سایر جوونا در گوشه گوشه این کره خاکی داریم فکر نکرده بودم. درست از زمانی که از فرانسه برگشتم.
گلشیفته فراهای یه زنه. یک زن جوان و یک عضو از جامعه جوانان ایران زمین. بهش حق بدیم. راستش من تا امروز کسی را ندیدم که گلشیفته را شماتت کرده باشه. گلشیفته نمونه بارزی از همون دخترای شاد و شیطون ایرانیه که هر روز به خاطر جوونیشون شماتت می شن. بهشون توهین میشه. اون هم سازمان دهی شده و با هدف.
راستش من حالیم نشد مافیای سینمایی کیا هستند. میدونید سالهاست که هر چی تو این مملکت اتفاق می افته دسیسه استکبار جهانیه. میدونید نظر آقایان در مورد هنر سینما و تاتر تو این مملکت چیه؟ به نظر من اینقدر بده که اگر می تونستند این هنر رو نابود می کردند. حالا خیلی خنده داره که فعالیت یه هنرپیشه که با عناوین زشتی ازش یاد می کنند-مخصوصا اگر زن باشه - مافیای سینما نامیده می شه و مهم شده. شاید به خاطر اینکه بدجور آبرو ریزی شده براشون.
به نظر من گلشیفته یه جوون ایرانیه که مثل میلیونها جوان دیگر بار سفر از محنتگاهی که همه ما دوستش داریم -حتی گلشیفته- بسته و رفته. مثل خواهر من که می تونست یه جراح خوب تو مملکت خودش باشه یا برادرم که می تونست یه استاد دانشگاه تو یکی از دانشگاههای ایران باشه. و مثل هزاران هزار دیگر. منظورشون از نیمه عریان بودن رو خوب فهمیدم. یعنی آدمی که حق انتخاب پوشش نداره.
به یه چیز هم حسابی خندیدم اونم این جمله: «مسوولان ذی‌ربط نباید با کسانی که با سرمایه رسانه‌ای این مملکت به شهرت رسیده‌اند و امروز اینگونه به همه آنها دهن‌کجی می‌کنند، به سادگی از کنار آن عبور کنند. لذا به نظر می‌رسد ممنوع‌التصویر شدن این بازیگر کمترین هزینه این اهانت باشد.»
منظورشون از سرمایه رسانه چی بوده؟‌همون فیلمهایی که با هزینه شخصی ساخته شد و هیچ وقت اجازه اکران نیافت؟ یا اصولا کدام سرمایه برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم به کار رفته است؟ جای بسی تعجب است. سالهای پیش تو خونه پدر بزرگ من خانمی کار می کرد به نام زهرا خانم که زنی بسیار لجوج و یک دنده بود. وقتی کار بدی می کرد که صدای اعتراضی بر می خاست این شعر که خودش سروده بود رو می گفت:
من که کردم کار خودم
تو هم بزن زار خودت
حالا شده حکایت این علی جنابان. گلشیفته رفته حالا اینها اینقدر ممنوع التصویرش کنن که خسته بشن. راستی امید خان کاش از این اشاکله (به قول دوستی) داشتید تا من روده بر شدن خودم رو می تونستم نشون بدم.
گلشیفته پرنده زندانی بود که در قفس رو باز کرد و پرید.
من خیلی حرف می زنم نه؟ از بچگی اینجوری بودم . منو به خاطر پر حرفیم ببخشید. روز خوش.

سلام.ممنون سر زدی
منتظر فیلم اش هستم.

کیان شنبه 20 مهر 1387 ساعت 18:15 http://www.memory20.blogfa.com

سلام
خوبین؟
خسته نباشین!
ما که جز تاسف برای اسیر شدن هممون توی این امپراتوری آخوندی کاری نمی تونیم بکنیم!
هزارها بلکه میلیونها نفر از این اعجوبه ها تو ایران هستند که در زمینه های مختلف هنری و علمی توانایی دارن و به خاطر عدم توان خروج از کشور زیر پای افکار متحجرانه مسولین له میشن!
خوش به حال گلشیفته.....
منتظرتونم!
good luck

بانو یکشنبه 21 مهر 1387 ساعت 00:55 http://zananegi.blogsky.com/

سلام..ممنون از لطف شما
حقیقت اینه که ما انگیزه ها و اهداف گلشیفته رو نمی دونیم...اما من اگر هدفم فراتر ار سینمای ایران رفتن و پیشرفت(البته بر طبق هدف هایم)بود اهمییت زیادی به مضمون فیلم نمی دادم و می رفتم.....
من ایرادی به گلشیفته نمی گیرم....

آبجی فری یکشنبه 21 مهر 1387 ساعت 08:36

سلاام عزیز صبحت بخیر... آبجی خله فعلا دسترسی به نت نداره... دستگاه ای دی اس ال پکیده... امید دل خواهری تا همیشه

آمی تیس یکشنبه 21 مهر 1387 ساعت 09:55

سلام به امید خان عزیز.
اول دوستی تان را با کیان خان تبریک می گم. هم شما هم کیان خان یادتون رفت برای باعث و بانی این دوستی ارزنده کادو بخرید. اما من یادم نرفته.
بعدم اینکه شما مثل اینکه یادتون رفته برای این ریز بودن نوشته های کامنت ها فکری بیاندیشید. حتی خودتون هم که لطف کردید و نظرات برگزیده را درج کرده اید(با عرض تشکر) نکردید یه خورده این فونتش رو بزرگتر کنید که خونده بشه.
راستی چرا از این شکلکها نمی ذارید(ببخشید اسم درستش رو نمی دونم) که آدم بتونه احساسش رو نشون بده؟
مورد دیگر اینکه منظورتون از اینک فرمودید آمپر بعضی دوستان بالا رفته کیا بودند این دوستان؟
با تشکر از این همه مهرورزی شما.
روز به خیر

مسعود یکشنبه 21 مهر 1387 ساعت 17:17 http://little-blue-of-calm.blogfa.com

سلام بر استاد مطلق ادبیات . خوبی امید جان . ما تو کامنت گذاشتن هم به پای شما نمی رسیم چه برسه به پست .
من آپم .استاد تشریف بیار و راهنماییم کن .

ابجی فری دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 10:13

استاد کجایی؟
از غم دوری شما دلمون گرفت(باور نکن... خالی بندیه)
امید دل خودمی تا ابد

لیلا دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 13:43 http://lg13.persianblog.ir

سلام
مطلبتون خیلی جالب بود... بیشترشو خوندم
ممنونم که سر زدید

کیانوش دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 14:20

سلام امید طلا(نقل به گفته یخودت)
شرمنده که بازم دیر سر زدم(بازم مدرسه ام دیر شد)
انتخاب موضوع پستت خیلی جالب بود((گلی که شیفته شد)) حالا شیفته ی چی شده؟
زرق و برق اونورآب یا پولشون؟
نظر من اینه که همونجور که خارجیها به ایران میان و رعایت فرهنگ و شئونات اینجا رو میکنن و حجابشون رو رعایت میکنن اینطرفیها هم میتونن وقتی میرن اونور همون کار رو بکنن اما این طرز فکر و دیدگاه خودشونه که دیگه اونجا حجابشون رو بردارن یا اینکه با حجاب بمونن.
گلشیفته فکر کنم میدونست که بخاطر بازی توی این فیلم خواه نا خواه تا مدتی ممنوع التصویر و بازی میشد و بهتر دید حالا که اینجوریه اقلاْ از فرصت بدست اومده استفاده کنه و آینده اش رو تامین داشته باشه ضمن اینکه برای جواب دادن به خدا هم خودش باید جواب بده نه من و نه هیچکس دیگه
هیچکدوم از کسانی که عکسای منتشر شده ی گلی رو دیدن و من باهاشون صحبت کردم اشکالی در رفتن و مشغول شدن وی نمیدیدن وفقط اشکال از لباسش میگرفتن و میگفتن که لباسش به روز نیست و این حرفا ولی من جایی خوندم که لباس ایشون مد روز اونور آبه و خیلیها هم طالبش شدن و نظر تعدادی از منتقدین صنعت مد و پوشاک رو هم به خود جذب کرده و ازش تعریف کردن.
********
خیلی حرف زدم اما من که مثل مسعود و امی تیس عزیز نویسنده خوبی نیستم نوشته هام همه اش از این شاخه به اونه شاخه میپره و گاهاْ هم بیربطه ولی خب چه کنم که .....
حالا اصل حالت چطوره؟(اشکله هم که نداری)

فرشیده دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 14:23

سلام من اومدم

فرشیده دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 15:26

بازم سلام امید خل و چلم

افشین دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 18:25 http://rooidad.blogfa.com

[گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل]

دورد دوست گرام ....

ازسری داستانهای کوتاه افشین - آپم .........

دخترک نالان و آواره ای بود که پای برهنه و زلفهای پریشان بسوی

دریا پیش میرفت و فانوسی بدست داشت ........

[گل] منتظرم .. [گل] شاد و پیروز باشی [خداحافظ]

آبجی فری سه‌شنبه 23 مهر 1387 ساعت 05:35

سلااااااااااااام امید دل خواهر
تو هم که این حرفا رو باور کردی!!!!
رتبه کجا بود... شما فک و فامیل من دست به دست هم دادین تا یه ذره من افسرده رو سرحال بیارین و ابجی خودتون رو تحویل بگیرین.
حالا اون سانتافه ی متالیک و ....... کی تحویل گرفتی و الان کجان؟خوبه تحت عنوان برادر قبول کردن که اینهمه جایزه رو به تو تحویل بدن... کجا قایمشون کردی؟
حالا دیگه دنبال ارتباط وب منو سازمان اب می گردی؟
ممنون... ممنون... ممنون
امید دل خودم بمون تا همیشه

سعید سه‌شنبه 23 مهر 1387 ساعت 05:57 http://saeid-hipno.persianblog.ir

سلام امید جان... کجای کاری تو؟... الزایمر؟!!!!! کار از این چیزا گذشته... من بنده خدا چه وضعیتی دارم فقط همون خدا می دونه(اشک)
اون 85 ترابایت فضای خالی چی شد؟!!!!!
قضیه ی سور تو برج میلاد هم روی چشمم فقط اسانسوراش ایراد دارن... عیبی نداره؟

فرشیده سه‌شنبه 23 مهر 1387 ساعت 09:33

به من چه سور بدم

مسعود سه‌شنبه 23 مهر 1387 ساعت 12:52 http://little-blue-of-calm.blogfa.com

سلام امید عزیز . ای قربون خودت و اون قلم توانات برم من .
به عنوان وکیل خانم فوقانی خدمت رسیدم تا جوایز ایشون رو از شما تحویل بگیرم.

سعید چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 05:17

سلام امید جان
فکر خوبی بود... تو یه کرم برنجی... شاپرکی... جوجه ی مرغی به فرشیده نشون بده تا در عرض چند ثانیه برج میلاد که خوبه... بره اسمون هفتم

فرشیده چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 08:03

یالا به من هم پست تقدیم کنید

فری چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 08:13 http://roozegarr.persianblog.ir

سلام امید دل خواهر
پس قرار شد که انشالله همدیگه رو جمعه ناهار پای برج میلاد ببینیم... منتظرتم... با خانوم بچه ها تشریف بیارین
امید جون چرا باید هر دفعه که میام اینجا شونصد ساعت ادرس و اسم رو وارد کنم... خوب یه کاری کن سیو بشه دیگه(یه ابجی لوس)

مسعود پنج‌شنبه 25 مهر 1387 ساعت 01:40 http://little-blue-of-calm.blogfa.com

ارادتمند استاد بزرگوارمونم هستیم .

ابجی فری پنج‌شنبه 25 مهر 1387 ساعت 08:55

سلام امید دل خواهر
هزار بار گفتم پا تو کفش سیاسیون نکن تا وبتو تحریم نکنن و ثبت مشخصات بهت ندن... گوش نمی دی که!!!!
امید دل خواهر بمون تا ابد

فری جمعه 26 مهر 1387 ساعت 07:25 http://roozegarr.persianblog.ir

امید دل خواهر... امروز سر ساعت یک پای برج میلاد ما رو قال نگذاری ها

فرشیده شنبه 27 مهر 1387 ساعت 08:22

من حسودم؟انقدر زر میزنم تا گوشات کر بشن

آبجی فری شنبه 27 مهر 1387 ساعت 08:56 http://http:/roozegarr.persianblog.ir/

سلاااااااااااااااااااام امید خواهر
کتلت ها خوب بودن؟... مغز پخت شده بودن؟... نون پنیر بوقلمون شما که عالی بود... دستت درد نکنه
فدات شم بده خواهرت واقع بینه... مگه ۸۵ چشه؟... مهم اینه که دلم از همه تون جوونتره
به روی چشم... شما امر بفرما... تا فردا عکسمو عوض می کنم

جام باده شنبه 27 مهر 1387 ساعت 15:47 http://jamebade.persianblog.ir

سلام
ممنونم از حضورتون
شما هم فامیل فریبا و فرشیده هستین!؟
فکر نکنم
اونا خانوادگی پرشین بلاگ و تصاحب کردن
براتون آرزوی موفقیت دارم
م جمعه نتونستم بیام برج میلاد
موفق باشی
باز هم سر بزن

ابجی فری یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 06:39 http://http://roozegarr.persianblog.ir

سلام امید دل خواهر
تو رو خدا راستشو بگو از نتایج تیم شیر و پلنگا لذت میبری؟
خدا رو شکر همگی ساکت شدن صداشون در نمیاد
امید دل خودم بمون همیشه

آمی تیس یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 08:10

سلام امید خان.
آپ نمی کنید؟
روز به خیر

آبجی فری یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 08:15

آخه خواهر بقربونت این درسته که با یادآوری مردن آقا کلاغه به من گوشزد کنی که من بی هنر با دست پخت افتضاحم باعث شدم که آقا کلاغه به خونه ش نرسه؟( زر زر)

مسعود یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 14:36 http://little-blue-of-calm.blogfa.com

سلام داداش امید خوبی ؟ بچه های خوزستانو داشتی . بابا بالاخره ما خوزستانی ها زیر بار زور که نمیریم . خوزستان و در صدرش آبادان برزیلته .
من آپم داداشی .

آزاده (هنر دستی) یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 15:36 http://honaredasti.blogfa.com/

سلام دوست عزیز.
ممنونم از حضورتون.

گلشیفته که خیلی حیف شد که رفت... ولی این عکس انتهای صفحه خیلی با نمکه. چه پلیسای نازی...

آناهیتا یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 17:37 http://asemone-noghreei.persianblog.ir/

سلام داداشی خوبی؟
من هم این موفقیت رو به فریبای عزیزم تبریک میگم.
خیلی دوست دارم این فیلم رو ببینم.
مراقب خودت باش داداشی.

فرشیده دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 08:21

سلام

فرشیده دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 09:59

من اخر افسردگی میگیرم .تعداد کامنتایی که برای من میذاری از هم کمتره

مسعود سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 00:29 http://little-blue-of-calm.blogfa.com

سلام امید جان . خوبی ؟ بابا خیلی حرفه ها تو تعداد کامنت هم بعضیا حسادت می کنن (چشمک)

آناهیتا سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 09:36 http://asemone-noghreei.persianblog.ir/

سلام داداش گلم . خوبی؟؟؟
من آپم و منتظر حضور گرم صمیمی شاد و آبیت هستم.
دیر نکنی داداشی.
مراقب خودت باش عزیز.

ابجی فری سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 09:47

سلام امید دل فری
دلم برات خیلی تنگ شده... دیروز ایسا حال نداشت در نتیجه ابجیتم حوصله ی کانکت شدن نداشت... امروز خدا رو شکر بهتره منم خدمت خان داداش رسیدم.
داداش گل خودمی تا همیشه

سلام همسایه ها سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 19:22 http://rezatehranii.persianblog.ir

سلام.با یک داستان کوتاه آپم و منتظر نظرت دوست گرامی

مسعود چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 01:38 http://world-sport.blogfa.com

امید جان سلام . این وبمو آپ کردم . منتظرم با نظرات اتادانه شاگردت رو راهنمایی کنی . شب خوش.

ابجی فری گریان چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 11:09

مگه من چکار کردم که واسه من اموشن عصبانی گذاشتی؟
زر بزنم؟
خواهری که از غضب برادر جان داد

مسعود پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 00:33 http://www.world-sport.blogfa.com

سلام امید جان . خوبی ؟ بابا من هر وقت کامنت های شما رو می خونم کلی شرمنده میشم . من خاک پای شما هستم داداش امید گلم.

آبجی فری غمگین و فرشیده پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 08:25

اصلا من خودمو از بالای میلاد و آزادی و ایفل و پیزا پرت می کنم پایین که انقدر تو حرص ۴ تا شود موی منو نخوری(زر زر)
فرشیده: الهی خیر ببینید اگه هر دو خودتون رو پرت کنین پایین

فرشیده پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 14:56

سلام امید جان
با یه خبر توپ توپ اپم
سورپرایز میشی... زودی سر بزن و تبریک ویژه بنویس

مسعود جمعه 3 آبان 1387 ساعت 02:24 http://www.world-sport.blogfa.com

سلام داداش امید . با یه آپ جدید منتظر تشریف فرماییت هستم . ارادتمند شما برادر آبی

مسعود جمعه 3 آبان 1387 ساعت 17:19 http://www.world-sport.blogfa.com

داداش امید سلام . آخه خدا وکیلی تا حالا حرف جدی تو اون وبلاگ دیدید که این دفعخ دوم باشه . آخه به نظرت من اینقدر بی کارم که قبل از همچین مراسمی بشینم هی آپ کنم ؟ بابا همین کارها رو می کنید براتون حرف در میارن خوب . دیگه باید برم . شب که برگشتم هتل دوباره کانکت میشم و خدمت می رسم .

افشین جمعه 3 آبان 1387 ساعت 18:29 http://rooidad.persianblog.ir

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

اعراب بر این عقیده اند که اگر عربی عید نوروز را جشن بگیرد و سفره هفت سین در خانه اش بر پا کند تمام فامیل باید با آن خانواده عرب قطع رابطه کنند چون آنها خائن محسوب میشوند ولی ما چه آسان و با آغوشی باز عید فطر یا عدیر خم عید عربها را جشن میگیریم و با ننگ به یکدیگر تبریک میگویم


[گل] پاینده سرزمینمان [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد