_

_

باز این جه ماتم است...

 

 

 شیعـــیان در ســر هـــواى نیـــنوا دارد حــسین
روی دل بـــــا کـــــــــاروان کـــربلا دارد حــــسین
از حریم کعبه و جدش به اشکى شست دست
مـــروه پـــشت ســـر نـهاد امـا صفـا دارد حسین
بـــردن اهل حرم دستور جدش مصــطفى است
ورنه ایــــن بى حــرمتى ها کى روا دارد حسین
آب خــود بـا دشمنـــان تشنه قسمــت مى کند
عـــزّت و آزادگــــى ببیـــن تـــا کجـــا دارد حسین
دشمنش هم آب مى بنـــدد به روى شــاه دیــن
داورى ببـــین بـــا چـــه قـوم بى حیا دارد حسین
دشــمـنانــش بـــى امـــان و دوستـــانش بى وفا
بـــا کـــدامیــن ســـرکند مشکل دوتا دارد حسین
رخــــت و دیبــاج حـــرم چـون گل به تاراجش برند
تـــا بــه جـــایى کـــه کفــن از بـــوریا دارد حسین

  

 

 

حادثه عاشورا، بى‏ شک از عظیم ترین رخدادهایى بود که در تاریخ بشرى، موجى عظیم ‏پدید آورد و مسلمانان و غیر مسلمانان را با ارزش هاى متعالى و مفهوم حیاتِ هدف دار آشنا ساخت و انگیزه‏ هاى مبارزه براى حفظ کرامت انسان و نفى سلطه ستم را در انسان ها ایجاد یا تقویت نمود. هر اندازه که مسلمانان و انسان ها با درس هاى نهفته در آن حرکت ‏خونین و عمیق آشناتر شده و از آن بهره برده‏اند، به همان میزان عزتمند و بزرگوار زیسته و پایه ‏هاى حکومت طاغوت ها را لرزانده‏اند. درس هایى که از عاشورا مى‏توان گرفت،در کلام و منش و روحیات امام حسین‏ و یارانش و همچنین تأثیر آن واقعه در فکر وزندگى مسلمانان نهفته است و کسى که ‏با دقت به این واقعه بنگرد، با این درس ها آشنا مى‏شود.  


 

عاشورا جلوه گاه توحیدمداری و عرفان و پاکباختگى در راه خدا و هیچ انگاشتن ماسواى او می باشد و این در مناجات های امام حسین(ع) در روز عاشورا به خوبی منعکس است:
حضرت سجاد می فرماید:
«هنگامى که لشکر دشمن به جانب پدر بزرگوارم عزیمت کردند، ایشان دست به دعا و مناجات برداشت و عرض کرد: «اللَّهُمَّ أَنْتَ ثِقَتِی فِی کُلِّ کَرْبٍ وَ رَجَائِی فِی کُلِّ شِدَّةٍ وَ ...»
 
«پروردگارا تنها تو در تمام پیش‏آمدهاى ناگوار مورد اطمینان من هستی و در هر سختى به تو امید دارم و تو در هر پیش‏آمدى که براى من اتفاق مى‏افتد، یار و یاور من می باشی و اطمینان من به تو است. بسیارى از اندوه هایى که به من رو مى‏آورد و قلب را ناتوان مى‏کند و راه چاره را مسدود مى‏سازد و دوست مرا تنها می گذارد و دشمن شماتت مى‏نماید، همه را با توجه تو، بر خود هموار ساختم و به جز تو با دیگرى به میان ننهادم و به جز وصول به حضرت تو به دیگرى اعتنایى ننمودم و تو درب گشایش را به روى من گشودى و کلید همه نعمت ها به دست تو است و تو ملازم هر نیکی، و غایت و منتهای هر میل و رغبت هستی»

 
  امام در آخرین لحظات عمر خود نیز چنین با خداوند نیایش می کردند:  
«صبراً على قضائِک یا ربّ لاإلهَ سواک، یا غیاثَ المستغیثین، مالی رَبّ سِواک ولا معبودَ غیرک، صبراً على حکمک یا غیاثَ مَن لا غیاثَ له، یا دائماً لا نفادَ له، یا محیى الموتى، یا قائماً على کل نفس بما کسبت احکم بینى وبینهم وأنت خیرُ الحاکمین»
 
«در مقابل قضا و قدر تو شکیبا هستم؛ ای پروردگاری که به جز تو خدایی نیست؛ ای فریاد رس دادخواهان که مرا جز تو پروردگار و معبودی نیست. بر حکم و تقدیر تو صابر و شکیبا هستم. ای فریاد رس آن که فریاد رسی ندارد. ای همیشه زنده ای که پایان ندارد. ای زنده کننده مردگان. ای خدایی که هر کس را با اعمالش می سنجی، در میان من و این مردم حکم کن که تو بهترین حکم کنندگانی»  


 

 سخنان امام خطاب به یاران:  

«اى بزرگواران! صبور باشید! زیرا مرگ نظیر یک پلى است که شما را از این رنج و سختى‏هاى دنیوى عبور می دهد و داخل بهشت وسیع و نعمت‏هاى همیشگى می نماید. کدام یک از شمائید که دوست نداشته باشید از زندان به یک قصر عالى منتقل ‏شوید! ولى مرگ براى دشمنان شما نظیر این است که از یک قصر عالى به یک زندان و عذابى منتقل گردد. پدرم از زبان مبارک رسول خدا برایم نقل کرد که فرمود: دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است. مرگ براى مؤمنین یک پل می باشد که ایشان به وسیله آن وارد بهشت خود می شوند و براى کفار یک پل می باشد که به واسطه آن داخل جهنم خود می گردند. من دروغ نمی گویم و دروغ هم برایم گفته نشده است»
 
  ابن عساکر می نویسد: صبح عاشورا امام حسین در جمع یاران خود بعد از حمد و ثنای خدا چنین سخنرانی کرد:
 
«عبادَ الله اتقوا اللهَ وکونوا مِنَ الدنیا على حَذر ... »
 
«بندگان خدا تقوا داشته باشید و از دنیا بر حذر باشید که اگر بنا بود همه دنیا برای یک نفر باقی باشد یا یک نفر برای همیشه در دنیا بماند، پیامبران برای بقاء، سزاوارتر و جلب خشنودی آنان بهتر و چنین حکمی خوشایندتر بود؛ ولی خداوند دنیا را برای امتحان خلق کرده و اهل آن را برای فانی شدن آفریده است. تازه هایش کهنه، ونعمتهایش زایل، و شادی و سرورش به غم و اندوه مبدل خواهد گردید. دنیا خانه ای پست و کوتاه مدت است؛ پس برای آخرت خود توشه برگیرید که بهترین زاد وتوشه آخرت، پرهیزکاری و تقوی الهی است. پس تقوا پیشه کنید، تا رستگار گردید» 


 

 

عاشورا در نگاه برخی مستشرقین ، بزرگان و علما  

 

مَهاتما گاندی (رهبر استقلال هند) : من زندگی امام حسین(ع)، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خواندم و توجّه کافی به صفحات کربلا نموده ام و بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امـــام حسین(ع) پیروی کند.   

 

 محمّد علی جناح (قاعد اعظم پاکستان) : هیچ نمونه ای از شجاعت، بهتر از آنکه امام حسین(ع) از لحاظ فداکاری و تهوّر نشان داد در عالم پیدا نمی شود. به عقیدهء من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربان کرد پیروی نمایند.

 

  بنتُ الشّاطی (نویسنده مصری) : زینب، خواهر حسین(ع) لذّت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیّه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همهء حوادث سیاسی پس از عاشورا، همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیّع، زینب، قهرمان کربلاف نقش برانگیزنده داشت.   

عبّاس محمود عقّاد (نویسنده و ادیب مصری) : جنبش حسین(ع)، یکی از بی نظیرترین جنبش های تاریخی است که تاکنون در زمینهء دعوت های دینی یا نهضت های سیاسی پدیدار گشته است ... دولت اموی پس از این جنبش، به قدر عمر یک انسان طبیعی دوام نکرد و از شهادت حسین(ع) تا انقراض آنان بیش از شصت و اندی سال نگذشت. 

 


بد الرحمن شرقاوی (نویسنده مصری) : حسین(ع)، شهید راه دین و آزادگی است. نه تنها شیعه باید به نام حسین(ع) ببالد، بلکه تمام آزادمردان دنیا باید به این نام شریف افتخار کنند.  

  طه حسین (دانشمند و ادیب مصری) : حسین(ع) برای به دست آوردن فرصت و از سرگرفتن جهاد و دنبال کردن از جایی که پدرش رها کرده بود، در آتش شوق می سوخت. او زبان را دربارهء معاویه و عمّالش آزاد کرد، تا به حدّی که معاویه تهدیدش نمود. امام حسین(ع)، حزب خود را وادار کرد در طرفداری حق سختگیر باشند.  

 

  عبد المجید جَودهُ السحّار (نویسنده مصری) : حسین(ع) نمی توانست با یزید بیعت کند و به حکومت او تن بدهد، زیرا در آن صورت، بر فسق و فجور، صحّه می گذاشت و ارکان ظلم و طغیان را محکم می کرد و بر فرمانروایی باطل تمکین می نمود. امام حسین(ع) به این کارها راضی نمی شد، گر چه اهل و عیالش به اسارت افتند و خود و یارانش کشته شوند.  

  

چارْلز دیکنْز (نویسنده معروف انگلیسی): اگر منظور امام حسین(ع) جنگ در راه خواسته های دنیایی بود، من نمی فهمیدم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.   

 

 توماس کارْلایْل (فیلسوف و مورخ انگلیسی) : بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم، این است که حسین(ع) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوّق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می شود و پیروزی حسین(ع) با وجود اقلّیتی که داشت، باعث شگفتی من است.  

 

  ادوارد براوْن (مستشرق معروف انگلیسی) : آیا قلبی پیدا می شود که وقتی دربارهء کربلا سخن می شنود، آغشته با حزن و الم نگردد؟ حتّی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.   

 

 فِرْدریک جمس : درس امام حسین(ع) و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا اصول ابدی و ترحّم و محبّت وجود دارد که تغییر ناپذیرند و همچنین می رساند که هر گاه کسی برای این صفات مقاومت کند و بشر در راه آن پافشاری نماید، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.   

 

 ل. م.بوید : در طیّ قرون، افراد بشر همیشه جرأت و پردلی و عظمت روح، بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشته اند و در همین هاست که آزادی و عدالت هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی شود. این بود شهامت و این بود عظمت امام حسین(ع). و من مسرورم که با کسانی که این فداکاری عظیم را از جان و دل ثنا می گویند شرکت کرده ام، هرچند که 1300 سال از تاریخ آن گذشته است.   

 

  واشنگتن ایروینگ (مورخ مشهور آمریکایی) : برای امام حسین(ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن ارادهء یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمی دادکه او یزید را به عنوان خلافت بشناسد. او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیّه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در ریگ های تفتیدهء عربستان*، روح حسین(ع) فناناپذیر است.  

  


جُرج جُرداق (دانشمند و ادیب مسیحی) : وقتی یزید مردم را تشویق به قتل حسین(ع)  و مأمور به خونریزی می کردف آنها می گفتند: "چه مبلغ می دهی؟" امّا انصار حسین(ع) به او می گفتند" ما با تو هستیم. اگر هفتاد بار کشته شویم، باز می خواهیم در رکابت جنگ کنیم و کشته شویم.   

 

  آنطون بارا (مسیحی) : اگر حسین از آن ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی برمی افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری بر پا می نمودیم و مردم را با نام حسین(ع) به مسیحیّت فرا می خواندیم. 


 

 

 آنطوان بارا : حسین (ع ) گوهر جاودانه ادیان  

آنتون بارا کیست؟

کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» اولین بار در سال 1978 به رشته تحریر درآمد اما نویسنده از آن تاریخ به بعد و در اثر مطالعات بیشتر، اضافات و ملحقات زیادی به آن افزود و چاپ چهارم آن را در ماه های اخیر منتشر کرد، این کتاب تاکنون به 17 زبان ترجمه شده و در 5 دانشگاه نیز برای دوره های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری مورد تأیید قرار گرفته است و قرار است چاپ چهارم آن بزودی به فارسی ترجمه و منتشر شود.
آنتوان بارا که سوری الاصل و ساکن کویت است خود نویسنده ای توانا وادیبی باذوق است و علاوه بر کتاب فوق 15جلد کتاب دیگر نیز به رشته تحریر درآورده که بیشتر آنها در حوزه ادبیات و رمان و داستان می باشد. وی همچنین روزنامه نگاری است حرفه ای که اخیراً چهل و یکمین سال فعالیت مطبوعاتی اش را آغاز کرده ، او در مجلات و روزنامه های معروف و مختلف فعالیت داشته و در حال حاضر سردبیر هفته نامه شبکه الحوادث کویت است.
«آنتوان بارا» تشیع را بالاترین درجات عشق الهی معرفی می کند و امام حسین(ع) را فقط متعلق به شیعه یا مسلمانان نمی داند بلکه متعلق به همه جهانیان می داند و او را با عبارت «حسین گوهر ادیان» معرفی می کند و در پایان، سخنش را با این عبارت به انتها می رساند که «حسین علیه السلام در قلب من است».
وی تاکنون 25بار نهج البلاغه را به طور کامل خوانده و هربار نکات جدیدی از آن کشف کرده است و من با خود می اندیشم که علی(ع) چقدر در میان ما شیعیان مظلوم است که اکثر ما حتی یک بار هم نهج البلاغه را به طور کامل مرور نکرده ایم!! 

....عریف من از حسین همان عبارات کوتاه و مشخصی است که درباره حسین«ع» در کتاب آورده ام. من او را به عنوان گوهر جاودانه و همیشگی ادیان توصیف کرده ام. او را به عنوان شهیدی معرفی نموده ام که دارای جاه و جبروت فرعون و کسری نبود اما متواضع بود و برای حفظ دین و حرکت در مسیر جدش حرکت خود را آغاز کرد. او ابتدا از گفت وگو با معاویه و یزید شروع کرد اما روش گفت وگو برای هدایت دشمنان مؤثر واقع نشد. او با اینکه می دانست کشته می شود اما خویشتن را در راه عقیده به خطر انداخت و با سپاهی 70 نفری در برابر سپاه 70 هزار نفری عبیدالله- به تصریح منابع تاریخی- به سمت کوفه خارج شد تا حرکت و جنبشی در بدنه جامعه ایجاد کند.
حماسه حسین«ع» تنها مختص سنی و شیعه و مسلمان نیست بلکه متعلق به هر مومنی است چنانکه در حدیث آمده «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لاتبرد ابدا» در این حدیث نگفته فی قلب المسلم. بلکه هر انسان آزاده ای که به راه و رسم حسین ایمان دارد را شامل می شود و لذا جهانیان و اندیشمندان وقتی از سیره حسین آگاه می شوند شیفته آن می گردند. همانطور که شیفته راه و مسلک علی ابن ابیطالب«ع» شده اند. 

من در مورد زندگی و حرکت حسین(ع) بیشتر به بعد انقلابی شخصیت ایشان شیفته شده ام. آن حضرت در مرامنامه قیام خود اعلام می کند "انی لم اخرج اشراً ولا بطراً و لامفسداً و لا ظالماً انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی" ؛ من از روی هوسرانی و خوشگذرانی و برای افساد و ستمگری قیام نکرده ام بلکه قیام من برای اصلاح در امت جدم و برای امر به معروف و نهی از منکر و حرکت براساس سیره جد و پدرم است. این روح انقلابی می تواند کار معجزه آسا بکند اگر هر انسانی در هر زمان و مکان از آن برخوردار باشد و ما در سالهای پیروزی انقلاب و عزت و افتخارات اخیر در ایران شاهد بودیم مردم و رهبران این کشور براساس این فلسفه حرکت خود را آغاز و با ظلم و استکبار مخالفت کردند و با تمام قدرت در برابر آن قیام نمودند.
بعد دیگر شخصیت امام حسین«ع» که مرا شیفته خود کرده، تواضع ایشان در کنار روح انقلابی است این دو خصیصه نمی تواند در یک شخص جمع شود. تواضع از صفات و ویژگی های برگزیدگان خداست او در عین احساس عزت و آزادگی و سرافرازی در برابر دشمنان، تواضع خاص خود را دارد. این بعد عظیمی است که از ویژگی امام بشمار می رود.   

 


 علی یک دسته گل از یاس آورد
ز طوبی شاخه ی احساس آورد
میان باغی از گل های زهرا
خوشا ام البنین عباس آورد
قیامت بی حسین غوغا ندارد
شفاعت بی حسین معنا ندارد
حسینی باش که در محشر نگویند
چرا پرونده ات امضا ندارد
با نام حسین به سینه ها گل بزنید
از اشک به بارگاه او پل بزنید
گویید که هر زمان گرفتار شدید
بر دامن ما دست توسل بزنید
التماس دعا، عزا دار امام حسین
هفتادو دو مجنون زلیلی شده عاقل
هفتادو دو فرهاد به شیرین شده واصل
هیهات که جان گیرد از آنها ملک الموت
جان دست حسین است نه بازیچه قاتل
فرش بر رونق بازار حسین می نازد
عرش بر جلوه رخسار حسین می نازد
ابر بر اشک عزادار حسین می نازد
قبر شش گوشه به زوار حسین می نازد
کربلا هم به علمدار حسین می نازد

 

 

بخوانید :  ( از همین وبلاگ)

سلام بر محرم ماه خون،شمشیروعطش 

سوگنامه ای برای حضرت علی اکبر(ع) 

باز باران با ترانه ...

 کربلا...  

مجلات : 

  

همشهری جوان هفته نامه فرهنگی-اجتماعی شماره 243 | 5 دی 1388  

ببینیـــــد :  

    روزنگار چند رسانه ای محرم :   

 

اول محرم

دوم محرم

سوم محرم

چهارم محرم

پنجم محرم

ششم محرم

هفتم محرم

هشتم محرم

نهم محرم

دهم محرم

  

تئاتر - خونی که هنوز می جوشد (گزارشی از تئاتر روز حسین (ع) در گفتگو با محمد رحمانیان و ترانه علیدوستی) 

بیشتر بدانیـــــد : (منابع و مراجع مفید و متنوع  درباره محرم)   

وبلاگها :

  تکیه میعادگاه  : میعادگاه دوستداران امام حسین و عاشورا و کربلا 

بوی کربلا   

عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام 

سایتها : 

تبیان

مقتل خوانی صوتی  

گنجینه صوتی

درگاه پاسخگویی به مسایل دینی (پاسخ به شبهات نابخردان درباره حادثه کربلا)     ***


    

درج نظر خصوصی  


 

نظرات 24 + ارسال نظر
ابجی فری چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 06:11 http://roozegarr.persianblog.ir

صبح ۴شنبه ی امید دل بخیر... روز خوبی داشته باشی داداشی.
دستت درد نکنه که چه کردی!!! بسیار متفاوت از تمام مطالبی که راجع به اقا امام حسین در وبلاگهای دیگه دیده میشه.از بابت نقل و یاداوری سخنان بزرگان و علما راجع به این بزرگ تکرار نشدنی خیلی خیلی ممنون... برای شخص من که خیلی خیلی تازه و جالب توجه بود... ممنون امید دل.

ابجی فری چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 06:12

بابت توجه و لطفی هم که به مشق من داری یه دنیاااااااااااااااااااااااااااااااا مرسی... خیلی ماهی

سعید چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 08:53

شیعـــیان در ســر هـــواى نیـــنوا دارد حــسین
روی دل بـــــا کـــــــــاروان کـــربلا دارد حــــسین
از حریم کعبه و جدش به اشکى شست دست
مـــروه پـــشت ســـر نـهاد امـا صفـا دارد حسین
بـــردن اهل حرم دستور جدش مصــطفى است
ورنه ایــــن بى حــرمتى ها کى روا دارد حسین
آب خــود بـا دشمنـــان تشنه قسمــت مى کند
عـــزّت و آزادگــــى ببیـــن تـــا کجـــا دارد حسین
دشمنش هم آب مى بنـــدد به روى شــاه دیــن
داورى ببـــین بـــا چـــه قـوم بى حیا دارد حسین
دشــمـنانــش بـــى امـــان و دوستـــانش بى وفا
بـــا کـــدامیــن ســـرکند مشکل دوتا دارد حسین
رخــــت و دیبــاج حـــرم چـون گل به تاراجش برند
تـــا بــه جـــایى کـــه کفــن از بـــوریا دارد حسین

ممنون امید خان دل... بسیار جامع و کامل بود

پیمان چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 12:23 http://homearts.blogfa.com

سلام آقا امید . خوبین ؟ مطلبتون کامل و جامع بود. این ایام رابه شما و همه عزیزان تسلیت عرض می کنم . آپ کردین خبرم کنین . با 3 پست جدید بروز هستم. اگر افتخار بدین وسر بزنین خیلی خوشحال میشم

دررودی چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 13:51 http://darroudi.blogsky.com

سیاست ما عین مداحی ماست[گل]

عبدالمحمد بابایی چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 20:56 http://www.babaeiart.blogfa.com/

چه نیکو گفتی..

مصطفی عابدینی چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 21:57 http://dastanak.blogsky.com

آقا امید،

سلام.

برای بنده یادداشتی گذاشته بودید که با عرض شرمندگی همین امروز دیدم. بابت تأخیر در جواب عذر می خوام. من داستان مورد نظرتون رو پیدا نکردم؛ میشه لطف کنید و آدرس داستانتون رو به ایمیلم بفرستید. متشکرم.

مصطفی

عبدالمحمد بابایی پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 00:24 http://www.babaeiart.blogfa.com/

جامعه شناسی قیام امام حسین(ع) و مردم کوفه

ابجی فری پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 06:09

اخر هفته خوش

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 22:03 http://zatun5.persianblog.ir

Әی

جل الخالق!!!! چقدر قشنگ نوشتی

زیتون پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 22:04

سکینه بنت الحسین الگوی نسل سبزدرعرفان،سیاست،مدیریت،اجتماعی بودن
امام حسین علیه السلام در توصیفش می فرماید:
غالب (اوقات) بر سکینه چنین است که با تمام وجود محو جمال ازلی است. ایّامش غرق در عبادت و راز و نیاز با پروردگار سپری می گردد.
آیت الله جوادی آملی :اگرهمه مثل حضرت سکینه بصیرت داشتند بطوریکه صدای قرآن راازسربریده امام حسین علیه السلام می شنیدند همان عصرعاشوراقیام توابین شکل می گرفت
سکینه عارفه بود وفرزندامام حسن علیه السلام به خواستگاری اوآمد امام فرمودسکینه عارفه است ودنبال دانش است شما همسری انتخاب کن که خانه دارباشد
عبدالله (علی اصغر)وسکینه ازحضرت رباب بودند (درصفحات)

زیتون پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 22:05 http://zatun5.persianblog.ir

کلمات قصارطرفداران اسلام امام خمینی4
شکست بولتنیسم ازدیدصادق زیباکلام
اعجازحدیث غذاهای مانده نخورید
سید محمد خاتمی:نه می‌خواهم و نه می‌توانم هر روز به دروغ‌ها پاسخ بدهم
اعلام مسیر راهپیمایی عزاداران جنبش سبز در ظهر عاشورا (تهران)
شکست مکتب بولتنیسم (خبرنامه سازی دروغ)وپیروزی بزرگ مردم
افشای بولتنیسم،مکتب خبرنامه سازی دروغ توسط مجیدمجیدی
افشای مکتب بولتنیسم توسط فرزندشهیدبهشتی
یک مداح : امام زمان برای رتق و فتق امور خود نیازمند کمک مالی شماست!!!!!!!!!!!
علائم شکست مکتب بولتنیسم(خبرسازی دروغ) - پیام یک وداع / سرمقاله آفتاب‌یزد

مسعود پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 23:56

سلام امید دل ستاد . خوبی ؟
بابت پست کاملت ممنون . راستشو بخوای تا همین الان نمی دونستم این انسان های معروف و بزرگی که نام بردی در مورد امام حسین ع کلامی داشته باشن . ممنون از پست پر بارت
منم آپم امید دل
شب خوش

م ح م د (1359) جمعه 4 دی 1388 ساعت 00:31 http://sayelabkhandeto.blogfa.com

علی یک دسته گل از یاس آورد
ز طوبی شاخه ی احساس آورد
میان باغی از گل های زهرا
خوشا ام البنین عباس آورد
قیامت بی حسین غوغا ندارد
شفاعت بی حسین معنا ندارد
حسینی باش که در محشر نگویند
چرا پرونده ات امضا ندارد
با نام حسین به سینه ها گل بزنید
از اشک به بارگاه او پل بزنید
گویید که هر زمان گرفتار شدید
بر دامن ما دست توسل بزنید
التماس دعا، عزا دار امام حسین
هفتادو دو مجنون زلیلی شده عاقل
هفتادو دو فرهاد به شیرین شده واصل
هیهات که جان گیرد از آنها ملک الموت
جان دست حسین است نه بازیچه قاتل
فرش بر رونق بازار حسین می نازد
عرش بر جلوه رخسار حسین می نازد
ابر بر اشک عزادار حسین می نازد
قبر شش گوشه به زوار حسین می نازد
کربلا هم به علمدار حسین می نازد

با فرارسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی ، سایه لبخندتو به روز شد
[ناراحت][گل][ناراحت][گل][ناراحت][گل][ناراحت]

ابجی فری جمعه 4 دی 1388 ساعت 08:10

زیادی ارادتمندیم... تو این شبا منو یادت نره... التماس دعا.

دومان جمعه 4 دی 1388 ساعت 13:38 http://www.dooman1985.blogfa.com

سلام و با سپاس از حضور سبزتان
ماه محرم رو به شما وخانواده عزیزتان تسلیت می گم
بهترین نوشته هات که من حال کردم سخنان دیگران درباره عاشورا بود باز هم به من سر بزن و من نیز از نوشته هاتون بهره مند خواهم شد
سبز باش

ابجی فری شنبه 5 دی 1388 ساعت 15:00

مشق من با پستی از سبا به روزه.
امید دل افتخار میده؟

مسعود یکشنبه 6 دی 1388 ساعت 00:09

سلام امید دل. خوبی ؟ ما محتاج دعای آدمای ÷اکدلی مثل شماییم . ما رو فراموش نکن . التماس دعا

ابجی فری یکشنبه 6 دی 1388 ساعت 07:13

صبح بخیر امید دل... نمی دونم ایراد از سرعت اینترنت منه یا سایتی که معرفی کردی خیلی سنگینه... به هر حال یه چیز مسلمه و اون بدشانسی منه چون هر چی صبر کردم باز نشد
ولی بازم سعی می کنم... ممنون داداشی گلم و باز هم التماس دعا.

قابل توجه مسئولان محترم : بابا درست کنید این اینترنت تون را ! اینقدر ملت اذیت نشوند.
قابل توجه آبجی فری : یه adsl بگیر خیال خودت و همه رو راحت کن!!!

ابجی فری دوشنبه 7 دی 1388 ساعت 06:39

سلام امید دل... صبح دوشنبه بخیر.
عجب عاشورایی شد داداشی!!!

دررودی دوشنبه 7 دی 1388 ساعت 16:59 http://darroudi.blogsky.com



گزیده تصاویر منتشرشده از اعتراضات مردمی در روز عاشورا

ابجی فری سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 05:49

امییییییییییییییییییییییییییییییییییید دل... چرا اینجوری شد؟!!!
مگه امکان داره که عین جیم دوست داشتنی مون دیگه ننویسه؟!!! محاله به خدا.
تو رو خدا تند تند بهش سر بزن و اعتراضتو نشون بده... من می شناسمش و می دونم چقدر ماهه و مطمئنم بر می گرده... در ضمن ترمه به روزه قدم به چشم بذارین.

آناهید سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 10:30 http://aseman212001.blogfa.com/

روزگاری به دو دستکی مردم افغانستان تاسف می خوردم...اما امروز ...

چه دندانهایی که تیز نشده اند برای چپاول من و تو...

این دندانها سالهاست منتظرند...

بیائید دندانها!...بیائید تشنگان دیرین خاک ایران...ما دیگر آن یکدستگان متحد دندان شکن نیستیم...

ما دیگر با هم خواهر و برادر نیستیم...

ما سبز و غیر سبزیم....

ما خاک بر سر ریزان عالمیم........

وای بر ما ...

دررودی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 12:44 http://darroudi.blogsky.com

یاریمان کن شرمنده ات نشویم [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد